ראיון בלעדי

מפקד מחלקת טנקים מספר: כך התאמנו לכניסה לעזה

סג"מ אלנתן לזר, מפקד מחלקת טנקים בחטיבה 401, מספר בראיון ל'כיכר השבת' על האימון שקיימו כדי להילחם בתוך עזה, על ההבדל בין לחימה בלבנון לרצועה ועל חיל השריון (ביטחון)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

מפקד מחלקת טנקים בחטיבה 401, סג"מ אלנתן לזר, קיבל מצטיין מקצין שריון ראשי, בעקבות פעילותו המדויקת במהלך אירועי הפרות הסדר בגבול רצועת עזה, המתקיימות בחודשים האחרונים, כמעט מידי יום שישי.

באחד מאותם ימי שישי, הוא הוקפץ בתגובה לפעולת טרור מצד הפלסטינים. בירי מדויק לעבר עמדת טרור של חמאס, חיסל שלושה מחבלים.

בראיון ל'כיכר השבת' הוא משחזר, "הקפיצו אותנו, כי כל פעם שקורה משהו, צה"ל רוצה להראות שהוא לא שותק ולא ייתן לזה לעבור ולכן הביאו אותנו להפציץ עמדה של חמאס, ובאירוע הזה היה שלושה מחבלים הרוגים".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

בשבוע האחרון, התאמן הגדוד כדי להיות לאפשרות של כניסה לרצועת עזה. לזר מסביר על מהלך האימון: "הזמן בגדוד מתחלק בין תעסוקה מבצעית לאימון. קודם כל הוא עושה קו, בסוריה, בלבנון או בעזה ואז אחרי זמן מסוים הוא עובר לאימון, שמתקיים בדרך כלל ברמת הגולן ואז בדרך כלל גם מקבלים את החיילים החדשים".

"עוברים שם קודם כל עם כל אחד על התפקיד הפרטי שלו בתוך הטנק, אחר כך מתאמנים איך עובדים בתור צוות, בהמשך איך עובדים כפלוגה ואז תרגילים גדודיים ותרגילי חטיבה".

את כל התרגיל, מספר לזר, "עושים פעם מוכוון לעזה ופעם מוכוון ללבנון. ההבדל העיקרי הוא שבעזה אנחנו מתאמנים על לחימה בעיר צפופה, לעומת לבנון שזה שטחים הרריים ופתוחים".

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

יש לו גם טיפים, איך להיות ברמת מוכנות גבוהה: "הכי חשוב זה לשמור על סדר. כשמקפיצים אותך, לפעול על פי סדר הגיוני של הדברים. לזכור איפה הבגדים שלך, איפה הנשק שלך, ואז נשאר לך רק לבוא לקחת אותם, כך שמגיעה קריאה לרדת לעזה או ללבנון, עושים את זה במהירות".

לסיום הוא אומר, כי "לחיל שריון יש תדמית של חיל שלא עושה הרבה ואולי מה שהוא כן עושה זה רק במלחמות, וזה לא נכון. הייתי בהרבה קווים ותמיד המ"פ יודע שאתה הכוח הכי זמין, והכי יעיל שיש לו".

"טנק זה מפלצת שרלוונטית להרבה מאוד דברים ויכול לרוץ הרבה יותר מהר מכל אדם, ובתכל'ס, שריונרים עובדים הרבה יותר קשה מכל שאר החיילים האחרים", אומר סג"מ אלנתן לזר להגנת חיל השריון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר