אחרי שתקף את ביבי

השר סמוטריץ יפוטר? "מלך שמחל על כבודו..."

"מסכת קידושין דף לב עמוד ב", צייץ דוברו של ראש הממשלה, על רקע הפגישה בינו לבין סמוטריץ בה הוא עשוי לפטרו בעקבות הביקורת עליו. זה מה שנכתב בגמרא המדוברת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ ונתניהו (צילום: Adam Shuldman/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את השר בצלאל סמוטריץ' לפגישה, ובמערכת הפוליטית רווחת ההערכה כי בכוונתו לפטר את השר מחברותו בקבינט המדיני-ביטחוני - בעקבות הביקורת הקשה שמתח עליו בעקבות סערת הכפיה החילונית נגד ההפרדה בין גברים לנשים.

‏הפגישה בין השניים נקבעה לשעה 17:00 במשרד ראש הממשלה, ויו"ר 'האיחוד הלאומי' סמוטריץ' מיהר להגיב לאפשרות כי נתניהו אכן יפטר אותו, חודש וחצי בלבד לאחר שנכנס לממשלה, וכתב: "אני עובד כרגיל, יש מדינה לנהל".

מנגד, דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך צייץ, ברמז עבה במיוחד: "מסכת קידושין דף לב עמוד ב". בגמרא זו כידוע נכתב המשפט המוכר: "מלך שמחל על כבודו, אין כבודו מחול"...

הציוץ המקורי

כזכור, אמש הדהים סמוטריץ' בתגובה חריפה להחלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לאסור קיום מופע בהפרדה לציבור החרדי, והעיד על נתניהו: "אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר היא ראש הממשלה האמיתי",.

בהמשך הוא הבהיר: "מבין שיש מי שנעלבו בשביל רה"מ על הציוץ הזה. אני מאלה שלא מפסיקים לשבח אותו על יכולותיו המדיניות, אבל אי אפשר לתת לו קרדיט על כל מה שטוב כאן ולפטור אותו מאחריות למה שרע. עשר שנים הוא נותן למערכת המשפט לחרב את המדינה הנהדרת שלנו. עד עכשיו הוא אפילו התגאה בכך שהוא מנע כל תיקון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר