שמחה בפתח תקווה

הגרב"צ קוק הוכתר לגאב"ד קהילת "אבי עזרי" ומרכז העיר

במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ובמעמד גדולי הרבנים, נערך מעמד מרגש להכתרתו של הגאון רבי בן ציון קוק, לגאב"ד קהילת "אבי עזרי" ומרכז פתח תקווה • צפו (חרדים)

(צילומים: דוד זר)

מאות בני קהילת "אבי עזרי" במרכז פתח תקווה, בראשות רבני ופרנסי העיר, התכנסו אמש (שני) במעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, למעמד ההכתרה של ראש בית הוראה הכללי ירושלים הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, לגאב"ד הקהילה ומרכז פתח תקווה.

בזה אחר זה התאספו גדולי הרבנים סביב שולחנו של מרן שר התורה בביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק, אשר היה כל העת שקוע בלימוד הגמרא, מסכת כתובות, ואינו שם לב לכל ההמולה המתרחשת ומתארגנת בחדרו.

רבני העיר בברכה לגרב"צ קוק

לצדו של מרן התיישבו הגאב"ד הגרב"צ הכהן קוק; חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, חתנו של מרן הגראמ"מ שך זיע"א, בעל ה'אבי עזרי'; ראש ישיבת "אור ישראל" הגאון רבי מרדכי רבינוביץ; ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון רבי אברהם יצחק קוק; ראש ישיבת "נחלת דוד" הגאון רבי דוד סלומון, בנו של המרא דאתרא הבלתי נשכח הגרב"ש סלומון זצ"ל; הגאון הצדיק רבי יצחק גרודזינסקי, ראש הכוללים "תורת אברהם"; רב ביהמ"ד 'דברי חיים - צאנז' הגאון רבי אלימלך הורביץ וראש ישיבה לצעירים מצוינים פ"ת הגאון רבי זבולון כהנא.

כמו כן השתתפו במעמד, לצדם של גבאי הקהילה ומאות המתפללים, רבני הקהילות, מגידי השיעורים, פרנסי הציבור ומנהלי המוסדות בפתח תקווה ובהם הרב עזריה הילדסהיימר, מנהל סמינר 'בית יעקב' בעיר, שקיבל ברכה מהגר"ח בצל ההתמודדות עם ניסיונות ההתערבות החיצונית בקבלת תלמידות לא מתאימות; הרב אהרן פוירשטיין, מנהל סמינר הליכות בית יעקב מודיעין עילית; אליהו ברוכי, יו"ר 'יהדות התורה' בפתח תקווה; אבי פקטר, מנהל היחידה לחינוך חרדי ומורשת ישראל ועוד.

את המעמד פתח הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, ששיבח באריכות את פועלו ותורתו של בעל ה"ציוני הלכה", משושלת הרבנות לבית קוק והיותו תלמיד מובהק מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

מרן הגר"ח חותם על כתב ההכתרה (צילום: דוד זר)

הגרמ"צ הזכיר בהתרגשות את ימי נעוריו בהם למד בפתח תקווה בישיבת לומזה יחד עם מרן הגר"ח וקרא לתושבי פתח תקווה - "אשרי הציבור הזוכה להנהגתו של הגאון רבי בן ציון ששימש גדולי עולם בהוראה".

אחריו נשא דברים ראש ישיבת "מאור התלמוד", הגאון רבי אברהם יצחק קוק, שהעיד כי מצודתו של הגרב"צ פרוסה על פני כל הארץ, כאשר הישיבה ברחובות זוכה לצעוד כבר שנים על פי פסקיו ואת ההכרעות הקשות הוא מלבן אצל גדולי הדור - הגרי"ש זצ"ל והגר"ח שליט"א.

הגרא"י הוסיף כי פתח תקווה היא "ירושלים של המרכז", הוקמה בידי אנשי ירושלים ומנהגי עיר הקודש משתמרים בה כמו כניסת שבת מוקדמת ע"פ מנהג ירושלים ואין ראוי מכך שראש בית הוראה הכללי של ירושלים ינהיג את הציבור בפתח תקווה.

במשך דקות ארוכות נשא הגרב"צ קוק את דבריו הנרגשים, במהלכם הודה למרן שר התורה על הקרבה המיוחדת ועל מעמד ההכתרה המתקיים בביתו; כמו כן הביא באריכות ממשנת מורו ורבו הגרי"ש אלישיב, באשר לדין בית מדרש מול בית כנסת, וחתם בברכה שיהיה זה המינוי לטובת הציבור ולהרבות תורה ותפילה בעיר מתוך אהבה ואחווה, שלום ורעות.

הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, ראש ישיבת "אור ישראל", כובד בקריאת כתב ההכתרה. מרן הגר"ח קנייבסקי התבקש לצרף את חתימתו המכתירה בכתר של תורה את הגרב"צ קוק כגאב"ד אבי עזרי מרכז פתח תקווה. לאחר שקרא היטב את כתב ההכתרה, צירף מרן שר התורה את חתימת יד קודשו, שתה "לחיים", העביר את הכוס לרב הנבחר ובירכו במאור פנים ב"מזל טוב".

רגע מרגש במעמד המיוחד נרשם כאשר הגרב"צ קוק, הגרא"י קוק ויתר בני המשפחה, בירכו בברכת כהנים את מרן שר התורה. "ושמו את שמי על בני ישראל ואני אברכם", הם חתמו ומאות המשתתפים ענו "אמן" מהדהדת.

המעמד המיוחד נחתם בהנחת אבן הפינה על-ידי מרן שר התורה לקראת בניית בניין חדש לקהילת "אבי עזרי" במרכז פתח תקווה, שיהווה אבן שואבת לכלל מבקשי התורה אשר הולכים ומתרבים בעיר, כאשר כבר כיום בית הכנסת של קהילת "אבי עזרי" הוא בית הכנסת הגדול ביותר בעיר, המשמש במהלך השבוע כשטיבלאך המרכזי והפעיל ביותר לצד חדרי לימוד הפעילים לאורך כל שעות היום עבור עמלי התורה.

עם סיום המעמד, בירך מרן שר התורה את הגרב"צ בברכה והצלחה ובזה אחר זה עברו בני הקהילה להתברך אצל הגר"ח קנייבסקי, איש איש ובקשתו, איש איש וברכתו. לאחר מכן ניגשו בני הקהילה לברך את רבם, הגרב"צ קוק, בברכת מזל טוב ונענו בברכת כהנים באהבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר