האזינו

ראש הישיבה התריע: "טלפון - צלם בהיכל; אפילו אם כשר"

הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש הישיבה המפורסמת שבתפרח, צייד את הבחורים בשורת אזהרות, ערב יציאתם לתקופת 'בין הזמנים', בהן התערבות במחלוקות - ו"טעות שובבנית של ימי הבחרות" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אזהרות הגר"א פילץ • האזינו (תמונה, אילוסטרציה: Zack Wajsgras/Flash90)

בשיחה שמסר לאחרונה ראש ישיבת תפרח ('תושיה') הגאון רבי אביעזר פילץ, הוא הזהיר את תלמידיו מפני הסכנות העומדות לפתחם בימים אלו של 'בין הזמנים', כאשר עיקר דבריו מופנים לחומרה שבהחזקת טלפונים סלולריים - גם אלו ה'כשרים'.

בהקלטת השיחה שנמסרה במוצאי 'תשעה באב', שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע ראש הישיבה המפורסמת כשהוא מתריע על הסכנות שישנן ב'רחוב' בשלושת השבועות הללו, תקופת החופש של תלמידי הישיבות.

"כדאי לוותר על הרבה מנוחות והרבה עינוגים, כדי לשמר את ה'בן תורה'. בין הזמנים זה יותר פרוץ", פתח הגר"א פילץ את דבריו.

ראש הישיבה המשיך והזהיר: "צריכים לדעת, שכל אותם מכשירים שעלולים להיכנס גם לישיבה הקדושה, אפילו אם יש להם הכשר - בבית המדרש זה 'צלם בהיכל'".

הגר"א פילץ (צילום: שלומי כהן)

"להחזיק את המכשיר הזה עם ההכשר, רק במקום צנוע שלא יראו?", תקף ראש הישיבה את השימוש במכשירים המעוטרים בחותמת כשרות: "הרי הקב"ה רואה הכל. צריכים לשלם שנים רבות על איזה טעות שובבנית... של ימי הבחרות. זה לא כדאי!".

הרב פילץ הוסיף: "מי שחושב, שעל ידי שאף אחד לא רואה הוא ניצל מידי בשר ודם, הוא לא ניצל מעין של מעלה... להיפך: אם מכניסים כשר כאן בבית המדרש, זה עלול להיות במקומות אחרים פרץ...".

לסיום, ביקש ראש הישיבה הנחשבת מתלמידיו להימנע מהתערבות במחלוקות פנים-חרדיות בימים אלו. "צריכים להיזהר מאוד מכל מיני יצר-הרע חדש, מכל מיני מחלוקות. המשכיל ;בעת ההיא ידום'; לסגור את הפה ולסתום את האוזניים", המליץ הגר"א פילץ.

האזינו להקלטה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר