לקראת פלישה?

המהומות בהונג קונג נמשכות; הצבא הסיני מקרב כוחות

סין ריכזה כוחות צבא גדולים ליד הגבול של הטריטוריה ומנהיגת הונג קונג מפצירה באזרחים להפסיק את ההפגנות: "הגענו לנקודת האל-חזור" • טראמפ: סיטואציה מאוד מורכבת (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: 环球时报)

על רקע ההפגנות הבלתי פוסקות בהונג קונג נגד סין, מפרסמים היום (שלישי) כלי התקשורת הרשמיים במדינה שיירות של משוריינים סיניים העושים את דרכם לעבר הגבול.

האם סין עומדת להתערב צבאית בנעשה בטריטוריה הסמוכה לה? לפי "גלובל טיימס", כלי תקשורת סיני המקורב לשלטון, התשובה שלילית ומדובר בהערכות לקראת תרגיל.

עם זאת, רק אתמול אמר יאנג גואנג, דובר המשרד הסיני האחראי על ענייני הונג קונג כי "המפגינים בהונג קונג השתמשו בימים האחרונים פעמים רבות בכלים מסוכנים מאוד כדי לתקוף את המשטרה. אלה פשעים חמורים, וצצים ניצנים של טרור".

המפגינים, טוענים כי השפעת ביינג'ינג הולכת ומתגברת, וכי הם כבר פחות עצמאיים מאשר בעבר. את זעמם הם מפנים בין היתר כלפי המנהיגה קארי לאם, עליה הם טוענים כי הוא "בובה על חוט".

לאם מצידה, קראה למפגינים להפסיק את ההתפרעויות האלימות בנימוק כי "הסכנה מעולם לא הייתה גדולה יותר". עם זאת, סירבה לדון בדרישותיהם באומרה כי הם הגיעו "לנקודת האל חזור".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ הערב בחשבון הטוויטר שלו: "יש הרבה אנשים שמאשימים את ארצות הברית בבעיות בהונג קונג. אני לא יכול לתאר לעצמי למה. המודיעין שלנו עדכן שהממשלה הסינית מעבירה כוחות לגבול עם הונג קונג. כולם צריכים להישאר רגועים ובטוחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר