עונש מהשב"ס

"פעילות פוליטית"; יגאל עמיר לא יורשה להשתמש בטלפון

רוצחו של רה"מ יצחק רבין לא יוכל להשתמש בטלפון בחודשיים הקרובים זאת לאחר ששוחח עם "הצל" על הקמת מפלגה פוליטית חדשה. יגאל עמיר מאיים לפתוח בשביתת רעב (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמיר בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

שירות בתי הסוהר הודיע היום (רביעי), כי רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, הכלוא בכלא רימונים, לא יוכל להשתמש בטלפון במשך חודשיים בעקבות כוונותיו להקים מפלגה פוליטית.

על פי שירות בתי הסוהר, באחרונה פנה עמיר ליואב אליאסי ("הצל") בטלפון על נושאים פוליטיים וניסה לבחון מולו הקמת מפלגה שתתמודד בבחירות בעתיד, בניגוד לתקנות שב"ס.

בתגובה להודעת שב"ס הודיע עמיר כי ישבות רעב. בשירות בתי הסוהר מכירים בשביתת רעב רק לאחר שהאסיר מחזיר שש ארוחות, ורק אז מוציאים מתאו את המזון שברשותו, את רכישותיו מהקנטינה ואת מוצרי החשמל כדי להכריח אותו לאכול. עד כה עמיר לא החזיר אף ארוחה - ובשב"ס מחכים לראות אם יחזיר את ארוחת הצהריים שלו.

עמיר, נמצא בכלא כבר 24 שנה מאז שרצח את יצחק רבין. במשך שנים רבות הוא היה בתא מבודד ואף עם מצלמות כל העת. החל משנת 2012 החליט שב"ס בעקבות עתירות שעמיר הגיש להעבירו לחברת אסירים נוספים, באגף סגור.

כרגע לא נראה שיש כוונה לקצוב את עונשו של עמיר עליו נגזר מאסר עולם. לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים הוקמה מפלגת "נורא דליבא" אשר מטרתה להביא לשחרורו מהכלא. בתחקיר של תוכנית "הצינור" הובאו עדויות לכך שמשפחת עמיר מעורבת בהקמת המפלגה. אך בסופו של דבר המפלגה לא הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר