ניצחון חרדי

סערת ההפרדה: בימ"ש החזיר את ההחלטה לידי העירייה

בית המשפט המחוזי בנצרת קבע כי החלטת השופט יונתן אברהם נגד ההפרדה בהופעה של מוטי שטיינמץ מבוטלת, והחזיר לעיריית עפולה את שיקול הדעת איך לקיים את ההופעה (חדשות חרדים)

(צילום: יח"צ)

השופט עאטף עיילבוני קבע בפסק דינו כי החלטתו של השופט אברהם לאסור על קיום ההופעה בנפרד בעפולה תבוטל בעקיפין על ידי ביטול הסכמת העירייה בדיון הקודם לביטול ההפרדה במופע והוא מחזיר את ההחלטה כיצד לקיים את המופע לידי עיריית עפולה.

העתירה כנגד ההחלטה הוגשה על ידי חבר הכנסת משה ארבל כנגד שדולת הנשים שהגישה את העתירה הראשונית לאסור את קיום המופע.

השופט ציין בגזר דינו, כי לאחר שמיעת טענות הצדדים, הציע בית המשפט לצדדים שמתחם האירוע יחולק לשלושה חלקים האחד, יהא מיועד לנשים; השני, יהא מיועד לגברים; והשלישי, יהא מיועד ופתוח לציבור שירצה להיות נוכח באירוע ללא הפרדה. "חלוקת תתי המתחם, כך הבהרתי לצדדים, צריכה להיות אנכית לבמה, על מנת שכל הקבוצות תוכלנה לצפות באירוע באותם תנאים. הואיל והצפי במופע הוא לנוכחות מסיבית יותר של הציבור החרדי, הצעתי כי החלק שייועד לאוכלוסיה המעורבת יהא מצומצם, מידת מה, כדי לאפשר מרחב מספיק לציבור החרדי שיגיע לאירוע", הסביר השופט.

באופן מפתיע מי שהתנגדה להצעה הייתה דווקא שדולת הנשים דא עקא שדווקא שדולת הנשים שהציעה כי מתחם האמפיתאטרון יחולק לשניים: חלק ישמש את הנשים וחלק ישמש את הציבור בכלל, לרבות הגברים החרדים.

"אומר כי למשמע הצעת שדולת הנשים, לא יכולתי שלא להביע תרעומת ופליאה על עמדה זו, בהינתן העובדה שבהצעה זו יש הפליה מובנית כלפי הגברים החרדים, המבקשים גם הם לצפות בהופעה בהפרדה מלאה מנשים. יצוין כי עמדתה של שדולת הנשים, כפי שהובעה בעתירה הראשונה ובטיעון לפניי, עלולה להביא לביטול האירוע כליל, כשמשמעות הדברים היא שעמדתה של שדולת הנשים לא זו בלבד שאינה מיטיבה עם הנשים החרדיות, אלא אף פוגעת בהן, משהיא משמיטה מתחת רגליהן את האפשרות לצאת לאירוע זמר כמו זה המתוכנן", תקף השופט.

השופט הותיר בפסק הדין את הצעתו לחלק את המתחם לשלוש אך לא כפה אותו וקבע כי ההחלטה תיוותר בידי עיריית עפולה.

מש"ס נמסר בתגובה: "השכל הישר ניצח היום בבית המשפט. נאבקנו וצלחנו להבטיח שכל אדם יוכל לחיות על פי אמונתו ואורח חייו וללא כפיה כלשהי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר