הצצה למושב הסגור

רבה של 'תפרח' הזהיר: "ילד עם מחשב כמו משרפות גזים"

מושב תפרח שבדרום, הוא אחד היישובים החרדים הסגורים והשמורים. 'כיכר השבת' בהצצה נדירה לאזהרות והגדרים שהציב הרב אליהו יעקבזון: מחשבים לילדים, טרמפים ובגדי ה"מודה" (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכניסה לתפרח (צילום: גוגל מפות)

מושב תפרח שבדרום, נחשב לאחד היישובים החרדים הסגורים והשמורים, הידוע בתקנות המחמירות של רבני המקום על מנת לשמר את הסגנון הייחודי ולהתנזר מהחדשנות והמתירנות.

'כיכר השבת' חדר ליישוב המסוגר ודלה פנינים מדבריו של רב המושב הגאון רבי אליהו יעקבזון. הרב יצא בשורת אזהרות ונקב בגדרים אותם יש לחזק ופירט מהם הדברים מהם צריך להישמר.

בפתח דבריו התבטא הרב בחריפות נגד הורים המאפשרים לילד להשתמש במחשב: "הורים מכניסים את הילדים שלהם לחדר מחשבים, משרפות גזים זה זעיר אנפין, אדם נכנס לשם והוא נשאב למשרפות, למה ההורים חושבים שיש לילד את האפשרות לעצור את עצמו עד כאן ולא יותר?!".

"הילד מאבד את כל הצורה שלו", המשיך הרב, "מוצא קבצים שאף פעם לא העלה על דעתו שיש דבר כזה. רבנים צועקים וכותבים ואומרים והם? שלום עלי נפשי, לי זה לא יקרה. למעשה רואים ילדים שמפסיקים ללמוד, בחורים שמפסיקים לשמור תורה ומצוות - עלה מוות בחלוננו".

בדבריו, התריע הרב נגד בחורי ישיבה ואברכים שעוצרים טרמפים: "אחד מהבחינות של אנשי אמונה זה גיבורים לעמוד בפרץ. לשמור על הצורה של היהדות החרדית ובן תורה. יש בני תורה שמסתובבים היום בחוץ - זה לא צורה לעמוד ולהושיט יד. יש בני תורה שהם כבר נאבדו לעולם התורה. הם איבדו את הכבוד הפנימי של בן תורה. בושת יד ובושת אצבע. עוד אחד נמשך ועוד אחד נמשך. כשהרב שך צעק, כשתלמידיו צועקים הלאה, זה לא צורה של בן תורה".

הרב הוסיף לתקוף את השימוש במכשירי הסמארטפון, אפילו אלו עם החותמת הכשרה: "יושבים באוטובוס, מחזיקים אייפונים. אחרי שהם ראו מישהו שמחזיק את זה בחתימה, כדי שלא יצטרך לקחת רשב"א יש לו בכיס את כל התורה כולה. נופלים חללים אחד אחרי השני".

בשלב זה תקף הרב יעקבזון את בחורי הישיבה שמתלבשים לפי ה"מודה", וכך אמר: "נהיה קו שצריכים להשתכלל אחרי ה'מודה' בחליפות, באולמות באירועים שיש משהו חדש, זה הטעם. מותגים פעם זה היה מוקצה, היום זה נהיה... תראו את המותג, כל חולצה צריך שיהיה כתוב עליה, והכל טוב שיהיה כתוב באנגלית, אנשים מתבזים ברחוב. צריך לשמור על הצורה הפנימית של בן תורה ושל משפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר