לשבעה ימים

יגאל עמיר פתח בשביתת רעב ונכנס לבידוד

האיש שהורשע ברצח ראש הממשלה יצחק רבין פעל להקים מפלגה, ובתגובה לשלילת הטלפון ממנו, החליט לפתוח בשביתת רעב ונענש על ידי מפקדיו בשבעת ימי בידוד (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יגאל עמיר נשפט היום (ראשון) לשבעה ימי מאסר בבידוד, זאת לאחר שפתח בשביתת רעב ומיום שישי הוא מחזיר את הארוחות שלו.

טרם ביצוע ההחלטה והעברתו לבידוד, כפי שנקבע על ידי מפקד כלא רימונים, שוחח האדם שהורשע ברצח ראש הממשלה יצחק רבין בטלפון עם עורכת דינו.

הסערה התורנית סביב עמיר החלה בניסיונותיו להריץ מפלגה לכנסת, שתוביל בסופו של דבר לשחרורו. בין היתר, שוחח עם הזמר יואב אליאסי (הצל), המוכר כפעיל רשת ימני בולט. הצל דחה את בקשתו של עמיר וסירב לקשר איתו.

בתגובה לפרסום, החליטו בשב"ס (שירות בתי הסוהר) למנוע ממנו שיחות טלפון עד אחרי הבחירות - ובתגובה הודיע עמיר כי יתחיל לשבות רעב.

בשב"ס הודיעו אז כי "לאור הפרה של כללי השימוש בטלפון של האסיר יגאל אמיר בשל ניהול שיחה לצורך התארגנות פוליטית, נעשה לו הליך של שלילת טובת הנאה - מניעת שיחות טלפון למשך חודשיים".

באותה שיחת טלפון אמר יגאל עמיר ל'צל': "הבנתי שיש לך אתר של מאות אלפי עוקבים. במגזר הרוסי קמה תנועה שרוצה לשחרר אותי. יש שם 600 חבר'ה, פנסיונרים, אקדמאים. עכשיו הם רוצים להקים מפלגה שתרוץ בבחירות הקרובות במטרה לשחרר אותי. אחת המטרות היא גם לשנות את מפת התקשורת בארץ, שהיא כולה ביד השמאל".

אליאסי סירב ולתכנית 'הצינור' ברשת 13 סיפר: "אני אף פעם לא מגמגם - הפעם גמגמתי. באיזה עולם אני והוא באותו הצד? אדם שהואשם ברצח ראש ממשלה בישראל. רצח רבין הוריד אותנו לברכיים וקרע אותנו לגזרים. זהו פצע בלתי ניתן לאיחוי ולעולם אני והוא לא נהיה באותו הצד הפוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר