המהומות בהר הבית

ירדן נזפה בשגריר: "הר הבית כולו - למוסלמים בלבד"

אמיר ויסברוד, שגריר ישראל בירדן זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעמאן, שם מסרו לו להעביר באופן מידי לממשלת ישראל מסר תקיף להפסיק את "ההפרות הישראליות במסגד" (מדיני)

ההתפרעויות בהר הבית בצום תשעה באב (צילום: דוברות המשטרה)

משרד החוץ הירדני זימן היום (ראשון) את שגריר ישראל בעמאן אמיר וייסברוד לשיחת נזיפה בעקבות האירועים ביום ראשון שעבר, צום תשעה באב, על הר הבית.

בשיחה גינתה ירדן את ה"פגיעות הישראליות במסגד אל-אקצא וברחבת הר הבית", ודרשה להפסיקן במהירות. הירדנים הוסיפו כי הצעדים של ישראל מעמיקים את הסכסוך ומפירים את הדין הבינלאומי.

לפי דיווחים בממלכה, דובר משרד החוץ הירדני, סופיאן אל-קואדה, מסר שמזכ"ל המשרד ביקש מהשגריר להעביר באופן מידי לממשלת ישראל מסר תקיף להפסיק את "ההפרות הישראליות במסגד" ולחדול מהניסיונות לשינוי הסטטוס קוו.

בפגישה הביע הצד הירדני גינוי חריף לדבריו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית ובנוגע למתן היתר ליהודים להתפלל בהר הבית. משרד החוץ הירדני גם הדגיש שהוא מתנגד ומגנה את את סגירת שערי מסגד אל-אקצא, ואת מניעת הכניסה למתפללים או ניסיון להציב מגבלות על הכניסה שלהם.

"המתחם כולו מרכז פולחן למוסלמים בלבד", לשון המכתב שנמסר לשגריר הישראלי, להעבירו לידי שלטונות המדינה.

כזכור, ביום ראשון שעבר, במקביל לצום תשעה באב חל גם יומו של עיד אל אדחא המוסלמי, מה שהוביל לסגירת שערי ההר ליהודים למשך שעות ארוכות.

בסופו של יום, ולמרות התפרעויות הפלסטינים, השליטו שוטרי משטרת מחוז ירושלים סדר על ההר, ופתחו אותו לעליית יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר