צפו בתיעוד

כך נמלט מייסד 'טלגראס' משדה התעופה

"ברון הסמים" הישראלי, עמוס דוב סילבר, הצליח להימלט בסוף השבוע שעבר משדה התעופה בקייב, התיעוד מצלמות האבטחה חושף כמה זה היה קל ולא מאתגר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות האבטחה)

הערב (ראשון), פורסם באוקראינה תיעוד רגעי בריחתו של מייסד רשת הסחר בסמים "טלגראס", עמוס דב סילבר, בנמל התעופה בקייב לפני הסגרתו לישראל. הסרטון הופץ על ידי דף הפייסבוק "יורו מיידן" שלעג לרמתם הנמוכה של שירותי הביטחון האוקראינים, שכמעט "סייעו" לסילבר להימלט.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראה סילבר עובר את הבידוק הביטחוני, לוקח את חפציו לאיטו ולאחר מכן מביט לצדדים ופשוט חוזר על עקביו משער היציאה. הוא מתחיל ללכת במהירות מאחורי אנשי האבטחה בחזרה לכיוון המגנומטר, פותח בריצה ונמלט. אחת המאבטחות במקום הבחינה בו רץ ואף מועד ונופל מרוב מהירות, אך נראה שלפחות בתחילה היא לא ייחסה לכך חשיבות והמשיכה בעבודתה

סילבר, שהצליח להימלט באוקראינה רגע לפני הסגרתו לישראל, נעצר במהלך השבת בעיר אומן אחרי מצוד שנמשך יומיים. סילבר טעה כאשר בחר להימלט לאומן בה האוקראינים ערים יותר לתנועת הישראלים, לו ניסה להימלט מגבולותיה של אוקראינה ייתכן מאד והיה מצליח לעשות זאת ולהיעלם שוב מידו של החוק.

לפי שירות הביטחון האוקראיני, שלושה נעצרו בחשד שסייעו לו להימלט מנמל התעופה בוריספיל בקייב לפני שהועלה על מטוס לארץ, כך שייתכן שאנשי הביטחון שם אף ממש איפשרו לו להימלט.

סילבר טען אתמול, כי הוכה לאחר שנעצר שוב באוקראינה "עד זוב דם". הוא יצר קשר עם פרקליטיו וסיפר להם את שאירע, לדבריו. עורך דינו אורי קורב יצר קשר עם שגרירות ארה"ב, שכן סילבר מחזיק באזרחות אמריקנית.

לפנות בוקר הוא הוסגר לישראל, והוא יישאר במעצר 12 ימים נוספים עד יום חמישי הבא. בכניסתו לאולם בית המשפט התקבל סילבר במחיאות כפיים וקריאות עידוד מצד עשרות מתומכיו שהגיעו למקום וקראו לשחרורו בטענה שסייע לחולים להשיג את הסם שמרגיע את כאבם.

הטיסה שבה הגיע סילבר נחתה מקייב מעט אחרי השעה 5:00 לפנות בוקר, ועשרות שוטרים המתינו ל"ברון הסמים" הישראלי בפתח המטוס. עם ירידתו סימן "וי" בידיו מול מצלמת המשטרה שתיעדה אותו. המשטרה והפרקליטות מסרו שסילבר הועבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את החקירה נגד מפעילי "טלגראס", בשיתוף ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר