"הקוזק הנגזל" • צפו

היה פוגרום? בחסידות מגיבים בחריפות על טענות 'תורה ודעת'

לאחר התיעוד שפורסם ב'כיכר השבת' על פינוי ישיבת "תורה ודעת", בעלי הקרקע: מודז'יץ, ביה"כ של הצדיק הרב גלאי וחסידות קרלין מגיבים וטוענים כי לא היה ביזוי הקודש (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מעת פינוי הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

סערת פינוי הישיבה: לאחר פרסום התיעוד היום (ראשון), של ההרס בישיבת "תורה ודעת" בבני ברק, 'כיכר השבת' מביא את הצד השני של הסיפור וחושף תיעוד ומסמכים אותם מציגים בחסידות מודז'יץ, בת"ת קרלין ובקהילתו של הגר"ש גלאי כאשר הם טוענים, כי הזעקה של הישיבה - היא זעקת הקוזק הנגזל.

כזכור, הצהריים פורסם ב'כיכר השבת', תיעוד שהגיע מהיכל ישיבת "תורה ודעת" ממנו עולה כי פועלים הגיעו על מנת להחריב את הקראוונים בהם שוכנת הישיבה, שברו את תקרת בית הכנסת, השחיתו את החלונות, הספסלים והחלונות והפילו את ארון הקודש לרצפה.

מנגד, בקהילות שנמצאות על המתחם טוענים, כי מדובר בזעקת שווא, הטענה המרכזית בקהילות הללו היא שהישיבה שכנה במקום באופן זמני במשך כמה שנים כשבמקביל הוצע לה בשעתו על ידי העירייה לקבל הקצאה מסודרת אך בישיבה סירבו.

העסקנים טוענים, כי "חסידות מודז'יץ רכשה בשנים האחרונות שני שליש מהמגרש בכסף מלא כדי לבנות בשטח את המרכז העולמי של החסידות. בשליש הנוסף (עליו שכנה באופן זמני הישיבה) ניתנה הקצאה לפני כמה שנים על ידי עיריית ב"ב למוסדות מודז'יץ, לת"ת של קרלין ולקהילתו של הגר"ש גלאי".

אותם עסקנים ממשיכים בטענתם ואומרים: "על פי החלוקה, במבנה שיוקם על השטח המדובר יוקצו 4 קומות לחסידות מודזיץ להקמת בית הכנסת והיכל תפילה, 2 קומות לחיידר קרלין שצרכיו אף הם מרובים וקומה נוספת תשמש כבית הכנסת לקהילתו של הרב גלאי".

במודז'יץ טוענים, כי "בתקופה האחרונה פנו הם למנהלי הישיבה וביקשו מהם להתפנות בדרכי נועם ומתוך אחדות ואחווה אולם הללו עמדו במריים וסירבו להתפנות זאת למרות החלטת בג״צ וצו פינוי חוקי שניתן".

בשבוע שעבר התקיים טקס במעונו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי ובהשתתפותם של הרבי ממודז'יץ והגר"ש גלאי זאת לקראת בניית המבנה שיכיל בתי מדרשות לתורה וחסידות.

לדברי הגורמים שעסקו בדבר: "אין לעירייה כל קשר לפינוי הבוקר והוא נעשה באופן פרטי על ידי בעלי השטח שמימשו כחוק את החלטת בית המשפט".

לטענתם: "נעשה מעשה נבלה של ממש כאשר בחסידות מודזיץ פינו אמש את ספרי התורה אחר כבוד לצד ספרי הקודש אולם לתדהמתם הם נדהמו לגלות כי תלמידי הישיבה בהוראה מגבוה ככל הנראה החזירו את הספרים כדי שההריסה תצטלם ותתועד".

"זו בושה וחרפה ופגיעה בכבוד התורה ממש" אומרים העסקנים ומבהירים: "מדובר בשטח פרטי ועירוני שהוקצה כחוק ועליו יוקמו בתי כנסת ולכן אין לאף אחד מנהלת הישיבה לבוא בטענות אלא לעצמו שלא קיבל את הקצאה העירייה החלופית שניתנה לו".

הטקס בבית הגר"ח

"מדובר בנסיון פגיעה בצדיקי הדור - האדמו"ר ממודז'יץ והגר"ש גלאי שמקימים את מוסדותיהם בשטח המדובר שניתן להם כאמור על פי דין וכחוק. טלו קורה מבין עינכם וראו כי בקרוב יוקמו היכלי תורה וחסד וכיתות לתשב"ר והכל היתה עלילה שפילה ונלוזה."

בישיבה עצמה טענו מוקדם יותר היום, כי "המבנה חוקי, אך הוא זמני - כבר במשך 15 שנה, וכעת העירייה מפנה אותו לטובת בניית מבנה לאחת החסידויות בעיר".

סגן ראש עיריית בני ברק, עו"ד גדליהו בן שמעון אמר בתגובה: "לצערי מחצית שנה הראשונה של הקדנציה הנוכחית, הציבור הספרדי בבני ברק מרגיש ניכור ודיכוי המלמדת כנראה על הבאות: הן בנוער המתמודד ובבנות הסמינרים.

"בני התורה הספרדים בעיר, במגננה וצריכים להתעסק יום יום, בלהגיב ולא בלעשות! אנו הספרדים בעיר עסוקים בכיבוי שריפות".

הוא הוסיף, "לאחר שיחה ארוכה שקיימתי עם ראש הישיבה הרב אלחדד שליט"א על ההרס והחורבן שנעשה הבוקר בישיבת "תורה ודעת ברחוב חבקוק, גם סופר טנקר לא יעזור. זאת ועוד אחרי מגוון בתי כנסת ספרדים שמתפנים באין מפריע (רק לאחרונה בית מורשת מרן של אבי בן ישראל)".

"אני קורא לחבריי מהסיעה, די להבטחות יהיה בסדר..... הגיע הזמן לחישוב מסלול מחדש ולפרוש מהקואליציה העירונית. הציבור הספרדי בבני ברק נמצא במלחמת דת קודש, על עצם זכותנו הבסיסית לגדל את בנינו ובנותינו. הציבור הספרדי מצפה מאיתנו לקבל זכויות".

מסמכי ההקצאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר