במודיעין עילית • צפו

אכזבה: כתב 'המודיע' ביטל את הרצאתו הצבאית בשל הפגנות

הכתב הצבאי הוותיק ב'המודיע' ביטל הרצאה מתוכננת מראש במתנ"ס השכונתי בברכפלד בגלל הפגנה של תומכי 'הפלג' שמחו על כך שמביאים לעיר 'כתב צבאי' • צפו בתיעוד (חרדים)

מתוך הוידאו (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

בהרצאה מיוחדת שהייתה אמורה להיערך הערב (ראשון) בברכפלד שבמודיעין עילית, האורח המרכזי היה אמור להיות העיתונאי הוותיק של 'המודיע' ישראל קצובר, שחזר בחזרה לאחר ש'הפלג' החלו להפגין במקום.

ל'כיכר השבת' נודע, כי אנשי הפלג הירושלמי זעמו על כך שהעירייה מנסה להכניס להם בדלת האחורית הערצה לצבא ולכן הביאו כתב צבאי בדמותו של קצובר - הלא חרדי.

אנשי 'הפלג הירושלמי' החליטו לא לשתוק ויצאו בהפגנה סוערת מחוץ למתחם המתנ"ס השכונתי בברכפלד. קצובר, שנבהל מההפגנה החליט לחזור בחזרה - ולא להופיע כמתוכנן.

יוזכר, כי לפני יותר משנה עשרות מפגינים מ"הפלג הירושלמי" התפרצו אל מרכז הפיס בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, בניסיון לפוצץ את הרצאתו של העיתונאי ישראל קצובר.

תלמידי הישיבה, המזוהים עם "הפלג" שבו באותה שעה מההפגנה ברחוב השומר, נגד מעצרו של העריק ניסן ראדה, ונכנסו אל האולם תוך שהם משמיעים צעקות ונאצות על כך שמדובר ב"חילון המשתתפים ובהטפה לערכי צה"ל".

תלמידי הישיבות שהאזינו להרצאה ברוב קשב, ניסו לגרש אותם, ועימות של ממש התפתח בין הצדדים כאשר הללו משליכים כסאות וחפצים אחד כנגד השני. רק לאחר התערבות כוחות משטרה ויס"מ שהוזעקו לאיזור, שב קצובר אל האולם במרכז הפיס והמשיך בהרצאתו עד הסוף.

לדברי המשתתפים, "מדובר בחוצפה ועזות מצח לנסות להפריע לפעילות חוויתית עבור תושבי בני ברק. ילדים מתלמודי תורה ובחורי ישיבות ביקשו לשמוע על הניסים הגדולים בצפון ובדרום מהמומחה הצבאי, אולם אותם מפגינים ניסו להפריע לכך ללא הצלחה".

יצויין, כי בעיתון הפלס , בטאון הפלג הירושלמי נכתב בזמנו, נכתב כי המפגינים מחו כנגד "החדרת תכנים פסולים באמצעות אירועי קיץ בבני ברק". לפי העיתון, "מדובר בנסיון מביש לשתף פעולה עם גורמי השלטון שהציבו לעצמם מטרה לשנות את אורחות חייו של הציבור החרדי ולבולל אותו בחיים החילונים ובתרבות הקלוקלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר