תגובות אנטישמיות

"לשלוח את שרה נתניהו לאושוויץ ללמוד לכבד לחם"

הרוחות באוקראינה סוערות בעקבות פרסום הקטע בו אשת ראש הממשלה זורקת את החלה שהעניקו לה בטקס קבלת הפנים במדינה. האנטישמים שולחים אותה לאושוויץ (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: יאיר שרקי בטוויטר / 'חדשות 12')

"לשלוח את שרה נתניהו למחנה ההשמדה אושוויץ, שם ילמדו אותה לכבד את הלחם כמו שצריך" - כך הגיבו היום (שני) בפוסט אנטישמי ברשת החברתית באוקראינה בתגובה לתיעוד המביך, בה נראתה אשת ראש הממשלה זורקת חלה או לחם על הרצפה.

גולשת אחרת כתבה: "סבתא שלי, ניצולת ההולודומור, תמיד אמרה לי: 'אם נפל לך הלחם, תרימי אותו, תנגבי ותנשקי, ושימי חזרה על הצלחת. אני רחוקה מלנשק לחם, אבל לזרוק אותו ככה - זה דוחה ומגעיל".

אחרים נעלבו בשם הכבוד הלאומי וטענו בלהט כי במדינות מפותחות יותר, כמו בארצות הברית לדוגמה, נתניהו לא הייתה מעיזה לפגוע בסממן מסורתי.

בעוד הרשתות סוערות וכל כלי התקשורת במדינה דיווחו על התקרית, השגריר באוקראינה יואל ליאון דיווח: "שוחחתי עם ראש לשכתו של הנשיא, הוא אמר לי שזה לא נעשה בכוונה, ואין כל חשיבות או סיבה להתעניין בכך מצד כלי התקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון בו אמר: "אני פה בביקור היסטורי באוקראינה, אבל ספק אם זה היה מקבל את השדרוג התקשורתי אלמלא מקרה החלה".

"אז תראו מה שאומר ראש לשכת נשיא אוקראינה על המקרה - הוא אומר שברור שלגברת נתניהו לא הייתה כוונה לא לכבד את אוקראינה. זה קשקוש מוחלט, יותר מכך אני מספר לכם - היא באה לבושה בבגדי הלאום של אוקראינה, צהוב ותכלת, כשירדה מהמטוס, כדי לכבד את אוקראינה".

ביבי הוסיף, "אבל מה אני אגיד לכם, אם זה מה שדרוש כדי שהביקור הזה שמביא הסכם סחר חופשי מורחב, שהוא מביא משרד אוקראיני בירושלים ועוד דברים חשובים, ניחא, שיהיה ככה".

עוד אמר ראש הממשלה: "זה מזכיר לי שגם את הביקור ההיסטורי של ראש ממשלת יפן בישראל שהביא בעקבותיו גידול עצום בהשקעות היפניות. בישראל אף אחד לא כיסה, אלא רק את העובדה שהמנה האחרונה הוגשה בצלחת דמויית נעל. אז מה אני אגיד לכם, אני חושב שתפסנו את הפטנט, תפסנו את הפרנציפ, נמשיך עם זה".

כזכור, התקרית המביכה התרחשה בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו ירד עם רעייתו מהמטוס שנחת על אדמת אוקראינה, והתקבל בטקס מסורתי במהלכו כמה נשים מקומיות, לבושות בבגדים מיוחדים, הגישו לו חלה.

תחילה נראה נתניהו כשהוא בוצע חתיכה מהחלה ואוכל ממנה, אך כשהוא מגיש חתיכה לשרה רעייתו, היא נמנעת מלהכניס אותה לפה. במקום זאת, היא משליכה אותה לרצפה מול מארחיה ומול המצלמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר