בין הזמנים סוער בטבריה

רון קובי חולל מהומה בטיילת; עשרות חרדים שרו במחאה

ראש עיריית טבריה, רון קובי, חולל מהומה בטיילת כאשר הורה להסיר "תעודת שמירת שבת" מעסק לספורט ימי, והבהיר: "ממחר אין כאלו תעודות. זה חרמות". עשרות חרדים פצחו בשירה. צפו (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום וידאו: מתוך הפייסבוק של רון קובי; צילום תמונה: תומר נויברג - פלאש 90)

ראש עיריית טבריה, רון קובי, הגיע אמש (שלישי) עם אנשיו לטיילת הטבריינית, שהיתה מלאה בעיקר בנופשים חרדים, בני ישיבה ואברכים, ובני משפחותיהם והצליח לחולל מהומה.

אחד האברכים הצביע על תעודת שמירת השבת של בעל דוכן ספורט ימי, ואמר לראש העיר: אנחנו קונים רק בעסקים שומרי שבת. בתגובה, ראש העיר אמר לעוזריו: "תורידו לו את התעודה, זה לא חוקי. התעודה הזו בעצם אומרת חרמות".

עוזריו של רון קובי תלשו את התעודה מעל גבי הדוכן ובשלב הזה, כמאה חרדים ששהו בטיילת, החלו בשירי שבת וחלקם פתחו בצעקות: "קובי הביתה" ו"אין כמו אריה".

תוך כדי המהומה פנה ראש העיר לבעל הדוכן ואמר לו: "אתה מוכר אוכל? אז לא צריך תעודה, תעודות כשרות זה לאוכל. אני מודיע - ממחר אין כאלו תעודות. זה חרמות".

דקות לאחר מכן כאשר הכל משודר בלייב בפייסבוק, אישה חרדית חטפה את התעודה מידיו של ראש העיר הזועם והחזירה לבעל הדוכן. בעל העסק, יהודי מסורתי, הסביר לרון קובי ואנשיו כי לולי התעודה הזו, אלפי החרדים והדתיים לא יגיעו לאטרקציות שהוא מציע, וכי הוא זקוק לתעודה.

בעקבות המהומה הגיעו עשרות שוטרי יס"מ לטיילת וביקשו מרון קובי לעזוב את האזור כדי להרגיע את הרוחות אולם רון קובי התעקש להמשיך לסייר בטיילת: "זה העיר שלי. אני ראש העיר ולא יגידו לי מתי לבוא ומתי ללכת ולאן".

ל'כיכר השבת' נודע כי זעמו של ראש העיר נגד תעודות השבת עלה אתמול עקב מסעדה ידועה בטיילת שפתחה בשבת בחודשים האחרונים, ועקב ימי ה'בין הזמנים' נאלצה לסגור את שעריה בגלל העובדה שהציבור הדתי הדיר רגליו ממנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר