מרגישים שבת באוויר עם מזגני אלקטרה בכשרות מהדרין!

שוק המזגנים, שהפכו זה מכבר למוצר צריכה בסיסי, הוא השוק הרותח ביותר בישראל. וכעת, כפי שמעידים בעלי החנויות והמתקינים, הציבור דורש אותם לא רק באיכות הגבוהה ביותר – עוצמתיים ושקטים, אלא אף בכשרות בד"ץ מהדרין (צרכנות, שיווקי)

במשפחה החרדית מרגישים את השבת באוויר תרתי משמע (צילום: יח"צ)

האוויר החם והדחוס שולח אותנו בתורנות אל מרחבים מוגנים ומוצלים. כולם מחפשים עוד דקה אחת במקום ממוזג ותוהים היכן מרגישים חזק יותר את האוויר הקר. ובתוך כל ימי חודש אב המהבילים, כשאנחנו בין לבין גם נוסעים לנופש משפחתי או יוצאים לאטרקציה היומית, במשפחה החרדית מרגישים את השבת באוויר תרתי משמע. את הנתונים חושפים מאות בעלי חנויות ומתקינים מורשים, שמדווחים על נהירה גדולה מצד הציבור ועל דרישתם הבלתי מתפשרת לרכישת מזגנים בכשרות בד"ץ מהדרין.

שוק המזגנים, שהפכו זה מכבר למוצר צריכה בסיסי, הוא השוק הרותח ביותר שמוביל את היום של כל אזרח בכל ציבור ובכל עיר. וכעת, כפי שמעידים בעלי החנויות והמתקינים, הציבור דורש אותם לא רק באיכות הגבוהה ביותר – עוצמתיים ושקטים, אלא אף בכשרות בד"ץ מהדרין. "היה אצלי אדם שרכש מזגנים עבור שלוש יחידות דיור, כבר סידרתי לו התקנה ותאריך והיו בדרך אליו. בינתיים הוא שמע על המזגנים הכשרים וביקש לעצור הכל", מספר אליהו, שמוכר לאנ"ש מוצרי חשמל. "עצרנו את המתקין והחלפנו לו את המזגנים למזגני 'אלקטרה' בכשרות בד"ץ מהדרין. הוא הסביר שאם הוא כבר קונה מזגנים חדשים – שיהיו מהודרים לשבת. וכמוהו אני מקבל עשרות פניות כאלו ביום. זו מהפכה מדהימה, ואפילו מרגשת כי מדובר בכבוד השבת".

עם יציאתם אל השוק של מזגנים באישורי כשרות שונים, לא ניתן להתעלם מאלו שעלו על הצורך הראשוני, זיהו את הבעיה והביאו אלינו את הפתרון המהודר ביותר היישר מבית הדין של הגר"א רובין שליט"א, ובאישור המכון מדעי טכנולוגי להלכה מיסודו של הרה"ג לוי יצחק הלפרין זצ"ל. ענקית המיזוג, 'אלקטרה', שיצרה את המהפכה והובילה את העולם הטכנולוגי למקום מהודר יותר של שמירת שבת כהלכתה, עשתה זאת כתוצאה מזיהוי מצוקה של צרכנים. הבדיקות של 'אלקטרה' שהיו מהמחמירות ביותר חשפו כי אכן, יש במזגנים החכמים של היום חשש לחילול שבת, ומי שרוצה להדר צריך להשתמש בהתקן חיצוני שמעביר את המזגן למצב שבת.

בעקבות הגילויים, ובשל העובדה שכל המעצמה הטכנולוגית של אלקטרה עברה שינויי ענק והתקדמות משמעותית מבחינה טכנולוגית, עמלו ב'אלקטרה' על פיתוח ייחודי של מזגנים עם התקן שבת מובנה בתוך המזגן עצמו, שבלחיצת כפתור בשבת עובר לשימוש במצב שבת, כשהמזגן פועל ללא שמץ של חשש חילול שבת.

ראוי וחשוב להדגיש כי המזגנים השונים היוצאים אל השוק בחותמת כשרות, מוצעים כפתרון חיצוני ולא מובנה ביחידת המיזוג כמו במזגני 'אלקטרה'. החברות האחרות מציעות לצרכן פתרון הלכתי לשבת שכפוף לרכישת אמצעי חיצוני בעלות משוערת של כ- 250 וכן התקנה בעלות נוספת. הפתרון שהביאה 'אלקטרה', מעבר לראשוניות ולאיכות, הוא באמת את הייחודיות של התקן מובנה בתוך המזגן, באותה עלות וללא צורך בהתקנה כלשהי. למעשה, חברת 'אלקטרה' היא היחידה בישראל ש"קנסה" סדרת מזגנים מלאה עם פיקוד שבת מובנה, לכלל האוכלוסייה, לכל המגזרים, בעלות המוצר וללא תוספות.

מתוך חוסר מודעות והבנה, עלו שאלות רבות מצד הציבור שתהה: מדוע צריכים כשרות מהדרין על מזגנים? בדיוק אותה שאלה ששאלו מספר שנים קודם על מקררים, והיום אין בית שאין בו מקרר בכשרות מהודרת. כשהציבור הבין שיש בעיות עם חיישנים שפועלים בצורה שגורמת לחשש חילול שבת, הוא ביקש להדר, כי במצוות שבת אין אדם שרוצה להישאר מאחור.

לא סתם בחרו בבית הדין של הגר"א רובין לבדוק את סדרות המזגנים הכשרות של 'אלקטרה', לאחר שהוצגו בפניהם החששות והבעיות של חשש חילול השבת. כשראו את המזגנים בפיתוח החדש ואת המצב המובנה לשבת, מיהרו לתת את ברכתם וכשרותם המהודרת ביותר, עבור עם מקדשי שביעי המבקשים להדר ולהחמיר, ולא להסתפק במצב של גרמא.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר