28% מהילדים מעדיפים חופשה בחו"ל

קומיקס ה- 200 • ראיון עם המו"ל

הנתון שנחשף בסקר שערך עיתון הילדים 'קומיקס' • הסקר הוצג במדור חדש בעיתון שישרטט בתקופה הקרובה תמונה מרתקת על חייהם של ילדים וילדות בציבור החרדי בישראל ובחו"ל (שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אין כמו תקופת בחירות כדי להתבשם מניחוחם המשכר של הסקרים לטוב ולמוטב. בכל יום־יומיים שבוע־שבועיים עד המועד הקבוע בחוק, מתפרסמים סקרים סותרים/נכונים/מוטים/אמיתיים ואל תמחקו את המיותר.

לכן, היה זה שינוי מרענן להיתקל בסקר מסוג אחר. סקר שאינו כולל שקר. סקר שמשתתפיו אינם טעות דגימה ומהווים מדגם מייצג בלי ספק. הסקר האמור בו השתתפו מעל אלף ילדים וילדות מסקרן בכנותו, בנתוניו המרתקים שיעניינו מן הסתם לא מעט נותני שירותים ומשווקים ממולחים בציבור החרדי, נערך בקרב קוראי עיתון הילדים 'קומיקס' שחוגג השנה "שמונה שנות" בגיליון המאתיים שיצא לאור החודש.

הסקר ה'מסקרן במיוחד' כפי שהוא נקרא מעל דפי הגיליון האחרון, הוא רק הראשון בסדרה של סקרים שיחשפו תמונה מהימנה של חיי ילדי הדור הזה, בנים ובנות כאחד.
קומיקס שהחל את דרכו בשנת תשע"ב (2011) כעיתון שכולו מבוסס על סיפורים מאוירים, שינה את פניו מספר פעמים במהלך חייו הקצרים וזאת לבקשת הקוראים הצעירים.

עבור מורות ומחנכים הוא מהווה כעין ברומטר של הדור הצעיר שיכול היה לאתגרי הטכנולוגיה, הגיאוגרפיה והפסיכולוגיה.
אליהו שלום, המו"ל, משתף: "קומיקס גדל עם הילדים. למרות שמדובר בשמונה שנים יש כאן כבר דור שני של מינויים. אלה הם אחיהם הקטנים של אלה שכבר בגרו ונפרדו מהחוברות שעיצבו בילדותם את הרגלי הקריאה שלהם.

אגב, המגוון הגדול של התכנים נותן מענה לכל ילד שאתם מכירים. מתולעת ספרים ועד קפיץ שובב. הסקר השני שעדיין פעיל בוחן בדיוק את הנושא הזה ועוסק בהרגלי הקריאה של ילדי הדור הזה. בסקר השתתפו בינתיים מעל שלושת אלפים ילדים! ותוצאותיו יעניינו כל מי שעוסק בחינוך ילדים, בהכשרת מורים ובכלל, בעולם הילדים. מסופרים ובתי הוצאה לאור של ספרות ילדים ועד מפתחי משחקים לילדים.

אליהו שלום, המו"ל ניאות להסביר לנו את הרציונאל שמאחורי תמהיל התכנים הייחודי של 'קומיקס': "הסיסמה שלנו היא 'עיתון שיש בו הכל' וזה נובע מלימוד מתמשך של טעם הקהל, לימוד שדרש זמן ואנשי מקצוע בגלל הטעם המשתנה בעקבות הגיל, ובגלל שינויים אובייקטיביים כלל עולמיים. למדנו מכך מה הקוראים וההורים של הקוראים רוצים ובנינו תמהיל שכולל מתח, הומור, הרפתקאות, ואפילו מדור אפיה, מדור צילום ומדורי ידע שכוללים חידות ותחרויות נושאות פרסים".

ה'קומיקס' הזה שהוא הרבה יותר מאסופת סיפורי קומיקס, מתאים את עצמו לכל המגזרים והחוגים בחברה החרדית תוך שהוא מלווה בברכתם ובעידודם של אנשי ונשות חינוך רבים. מעניינת העובדה כי דווקא בשל כך שבמסגרות חינוכיות לילדים חרדיים לומדים וקוראים יותר מאשר במגזר הכללי, הולכת וגדלה ההתעניינות של ההורים והילדים בקומיקס שמצליח להגדיל את מספר המינויים בעקביות, חודש אחרי חודש, שנה אחרי שנה. "אולי זה נובע מכך שכמות הטקסטים והציורים בקומיקס מתאימה בדיוק לצרכים ולדרישות של ציבור הקוראים הצעיר. מהסקר החדש שעדיין מעובד, יש לנו כבר תובנות ראשונות שיכולות לעניין לא מעט אנשים", אומר שלום.

מה אומרים הורים שהילדים שלהם מעדיפים לקרוא סיפורים מצוירים במקום לקרוא ספרים אמיתיים עם מילים ומשפטים שמחייבים לפתח את הדמיון?

"הם אומרים תודה שהילדים שלהם קוראים משהו חינוכי ומרתק ונהנים ממנו. אני מזכיר שיש לנו את קומיקס פלוס. זהו עיתון ילדים טקסטואלי ביסודו שנותן מענה גם לעניין הזה. אבל אגב, מי אמר שכאשר רואים ציור לא מדמיינים? ציורים, להבדיל מתמונות, גם אם ריאליסטיים, משתמשים בדמיון כדי לערוך הקבלות, השוואות, דימויים ועוד. להביא לידי ביטוי ערכים באמצעות ציורים ולשמור על רמה גבוהה של אמינות ואיכות, זו בהחלט אמנות".

אז אתם חוגגים החודש מאתיים גיליונות, מה התוכניות לעתיד, יש דברים חדשים שאתם מתכננים?

"בגיליון המאתיים תמצאו מאה עמודים גדושים בתוכן. בנוסף, התחלנו לאחרונה להפעיל קו סקרים מיוחד בקרב הקוראים ואנחנו נדהמים מהתוצאות ומההשתתפות הערה. אנחנו מדברים על סקרים עם לא מעט שאלות ואפשרויות עליהן ענו באלפי שיחות טלפון. זה יותר ממדהים. זו תופעה ואני מניח שיהיו רבים שירצו לקבל מעט מהתובנות שדלינו מהנתונים. (להשתתפות בסקר חייגו 073-383-4008) חוץ מזה, לקראת המאה הבאה הכנו שורה ארוכה של הפתעות למינויים ולקוראים שלנו. תצטרפו וגם אתם תופתעו".

קנינו. איך עושים מנוי?

זה גם פשוט מאוד וגם זול מאוד. יש לנו מבצע למצטרפים חדשים: שלושה חודשים בעשרה שקלים לחודש בלבד ללא כל התחייבות... למה? כי אנחנו בטוחים שתישארו גם אחרי שתחלופנה שלוש שנים.

איך עושים מנוי? מחייגים: 0722-550-600 או לוחצים כאן>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר