"גוזלים לחם"

חולי הצליאק החרדים זועמים: ועדת הרבנים חסמה את הקו

זעם בקרב חולי ציליאק חרדים: קו החלוקה של הלחם ללא גלוטן נחסם ע"י ועדת הרבנים לענייני תקשורת ללא שום סיבה הגיונית. החולים מפסידים את הלחמניות היקרות להן הם זקוקים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אהרן יקטר הוא איש חסד בני ברקי שמפעיל מזה מספר שנים מערך של חלוקה בחינם של מוצרים ללא גלוטן עבור משפחות שאחד מבני המשפחה סובל מאלרגיה למוצרים עם גלוטן וזאת בשל מחירם הגבוה במיוחד של מוצרים אלו שמקשה במיוחד על התקציב של משפחה מרובת ילדים. יקטר יצר קשר עם שבעה מפעלים שמעבירים אליו מידי חודש ארגזים ושקים שלמים של מוצרים סוג ב' שנפגמה אריזתם ואיכותם טובה, הוא מחלק את המוצרים בחינם למשפחות.

החודשים האחרונים הפכו לסיוט עבורו וזאת לאחר שמספר הטלפון בו מודיעים למשפחות על תאריכי החלוקה ורשימת המוצרים נחסם לשיחות נכנסות מטלפונים כשרים. יקטר פנה לתיבת תלונות הציבור של ועדת הרבנים לענייני תקשורת וכן פנה לחבר הועדה הרב ישראל פישביין. שם הבטיחו לטפל, אלא שלטענתו הוא נדרש לפתוח קו אחר.

יקטר פתח קו חדש עם קידומת 03, אך לדבריו גם קו זה נחסם. כתוצאה מכך, הארגזים מלאי לחמים אותם הזמין לחלוקה למשפחות נשארו מיותמים, משפחות הזקוקות כל כך לסיוע הזה, לא ידעו על החלוקה ולא הגיעו לקבל למשפחות הזקוקות לזה.

מאז שנחסם הקו שמודיע על החלוקה, הציבור לא יודע על מועדי החלוקה, וכ80% מהסחורה פשוט נזרקת לפח. אלפי לחמניות יקרות שהיו צריכות להגיע למשפחות חולי הצליאק נזרקו לפח.

יקטר אומר ל'כיכר השבת': "ועדת הרבנים לענייני תקשורת היא למעשה קומץ עסקנים אכזריים ורעים שחסמו קו שבו חולי ציליאק מתעדכנים על קבלת לחם מיוחד ללא גלוטן, אנו מחלקים 9,000 לחמניות בשבוע לכמעט אלף משפחות. זהו לחם יקר שעולה 5 ש"ח ללחמניה קטנה. עסקני ועדת הרבנים שחסמו את הקו פשוט גוזלים לחם מהפה של ילדים חולים, אנו מצפים שמשרד התקשורת יטפל בבעיה".

עוד מוסר יקטר, כי "גם אם יפתחו עכשיו את הקו זה מאוחר מידי. מחר יחסמו קו אחר לילדים חולים. אין קריטריונים מסודרים לזה, מישהו חייב לעצור את זה שחוסמים קווים חיוניים לחינם. זה בושה וחרפה".

ב'ועדת הרבנים לעניני תקשורת' לא מסרו תגובה עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר