למרות הסיכון האישי

מגיש הטלוויזיה התגייס עבור ילד חרדי חולה

איש התקשורת והטלוויזיה, גיא לרר, התגייס לעזרתו של ילד חרדי חולה שזקוק לקנאביס כדי למנוע את התקפי האפילפסיה שלו. לרר אסף עבורו את התרופה האסורה על פי חוק (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
הילד ואביו עם גיא לרר (צילום: דף הטוויטר של לרר)

איש התקשורת ומגיש הטלוויזיה גיא לרר, פרסם בימים האחרונים כמה פוסטים ששברו את הרשת. בפוסטים קרא לרר לציבור להתגייס לעזרתם של כמה חולים הזקוקים לקנאביס כתרופה, אך כעת, בעקבות רפורמה של משרד הבריאות, הטיפות והפרחים שהם כה זקוקים להם נמנעים מהם או שהם מקבלים כמות זעומה.

ישנם כמה חולים עבורם ביקש לרר את טיפות הקנאביס או הפרחים, מדובר על מקרים קשים של ילדים החולים במחלות קשות, בהן מחלת האפילפסיה, וטיפות הקנאביס עוזרות להם מאוד להתמודד עם מחלותיהם.

לרר מנהל מאבק בנושא בתכניתו 'הצינור' המשודרת ב'רשת 13' והוא מביא מקרים שחלקם מלווים בסרטונים בהם נראים הילדים החולים. מדובר בסרטונים קשים מאוד לצפייה, זאת מאחר והילדים נראים בהם כשהם נאנקים מכאבים וסובלים בצורה נוראית. אך הם משודרים כדי לייצר שינוי תודעתי בנושא.

הסרטון המזעזע והקשה לצפיה, של הילד סובל ואביו בוכה

לאחרונה התמקד לרר בסיפורו המזעזע של דוד, ילד חרדי המתמודד עם אוטיזם ואפילפסיה. בפוסט שפרסם בנושא כתב לרר: "זהו דוד, בן 11. מאז שגאוני משרד הבריאות עשו את הרפורמה, טיפות הקנאביס שמורידות לו את ההתקפים כבר לא בנמצא. במשלוח האחרון הוא קיבל בקבוק אחד מתוך ארבעה מהזן שהוא הכי צריך. בסוף החודש לא יישאר בכלל. כבר עכשיו הוא עם 9(!) התקפים ביום. הדמעות של אבא חיים מדברות בעד עצמן. אנחנו רוצים לעזור לו כמו שעזרנו לידידיה. הפעם זה יהיה קשה יותר. הזנים נדירים יותר, משרד הבריאות איים בשלילת רישיון על פעיל מרכזי שעזר לנו – ומצד שני הצלחנו לשמור על האנונימיות של עשרות מטופלים שתרמו לידידיה ואף אחד לא עולל להם כלום. אז אנחנו אופטימיים", כתב לרר.

בסרטון שפרסם לרר תועד הילד החולה בצורה קשה ביותר לצפיה, גם אביו של הילד תועד כשהוא בוכה בדמעות על המצב הקשה שבו שרוי בנו.

בפוסט גם פורטו זני הקנאביס הספציפיים שצריך דוד, ואמש ערך לרר את האיסוף, תוך כדי שהוא מצייץ על הליך האיסוף.

בין היתר צייץ לרר על ר'. חרדי שתרם קאנביס עבור דוד, שאמר לו, כי "יש בעיה גדולה אצלנו החרדים. קיבעון ושמרנות. למרות שכולם ראו את הניסים. רבנים גדולים ומפורסמים טופלו בקנאביס רפואי. זה חבל כי מי שיושב על הברז הוא חרדי". ר' ציין כי מסירה זו לעילוי נשמת איציק, קרוב משפחתו של ר' שנפטר לפני חודשיים.

לרר במהלך האיסוף

כמו כן, צייץ לרר על נ' מלוד שתרם שלושה בקבוקים של טיפות קנאביס למרות שילדו שלו עצמו חולה וזקוק לטיפות הקנאביס, אך נ' אמר ללרר כי "רק מי שמכיר את הסבל יודע שאי אפשר להפקיר הורים במחסור".

הנושא דווח אמש גם במהדורה המרכזית של 'חדשות 13', שם צוין כי בעקבות הסרטונים המזעזעים שפורסמו, הודיע הנשיא ריבלין כי יכנס פגישה דחופה עם ראשי משרד הבריאות. גם ראש הממשלה ‎צפה בסרטונים וגורמים בסביבתו הבטיחו שיפתור את המשבר החמור.

כאמור, ליצמן הוביל רפורמה בתחום הקנאביס, היא כוללת גם אפשרות לקבלה של הקנאביס בבתי מרקחת. אך בין היתר היא גורמת לכמה וכמה חולים, ביניהם ילדים, למחסור חמור בתרופה.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר לרר: "יש עכשיו בעיה גדולה שלא מאשרים לחולים קנאביס. גם מכיוון שיש מחסור בקנאביס שחוות הגידול נסגרו וכן חברות שסיפקו קנאביס בגלל רפורמה של משרד הבריאות".

על התחושות לעזור לחולים הוא מספר: "מצד אחד אני שמח שעם ישראל התגייס לעזור לאנשים במצב קשה שנלחמים על שלהם, מצד שני זה עצוב שאנשים צריכים לקבל תרומות בדבר שהיה אמור להיות מוסדר. זה כואב ומתסכל. יש עוד הרבה ילדים כמו דוד".

אתה לא חושש לעזור לאנשים בזמן שאתה עובר על החוק?

"אני מאמין שגם אם נגיע לבית משפט - השופטים יבינו שזה היה מעשה חסד נטו. זה עניין של חיים ומוות. זה גם לא סחר בסמים יש פה העברת תרופה מיד ליד ועזרה לחולים בתרופה שעוזרת להם להתמודד עם המחלה. אם צריך להענש אז נענש".

תגובת משרד הבריאות: "מבלי להתייחס למקרה הספציפי בגין מחויבות לצנעת הפרט, מדובר בעבירה על החוק תוך סיכון ילדים בחשיפתם לסמים מסוכנים.

לפי קביעה רפואית מצד אנשי המקצוע שימוש בלתי מבוקר בקנאביס רפואי, בייחוד בקרב ילדים, עלול לגרום לנזקים ארוכי טווח.

יודגש, לצד ההזדהות עם מצב החולה וסבלו, שמירה על החוק היא ערך עליון וקו אדום המחייב כל אדם.

יש להצטער על השימוש בסבל של חולים לצרכים תקשורתיים ולעיתים באופן מניפולטיבי למרות שהם מקבלים את האספקה שלהם.

יודגש, מגוון החומרים קיימים להשגה רגילה בהתאם לנוהל. מי שצריך לקבל חומר מסוים יכול לקבל אותו ממגוון ספקים ובמידת הצורך בסיוע של משרד הבריאות. במקביל - משרד הבריאות פועל כעת על מנת לוודא שכלל התוצרת תגיע לבתי מרקחת כסדרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר