הראיון המלא

סמוטריץ: היועמ"ש יודע שהחרדים צודקים, אין לו את האומץ

ביטול ההופעות לחרדים ועמדת היועמ"ש; המצב הביטחוני; החברות בקבינט שגרמה לו להבין את נתניהו והביקורת על הפוליטיקאים החרדים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' באולפן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

ביטול ההופעות לחרדים: "יש כאן אמון התנשאות של אנשים שמגדירים עצמם ליברליים וחושבים להם צריכים לחנך את החרדים ושומרי התורה והמצוות. אנשים שבזים למסורת בת אלפי שנים. אני לא מכיר תקדים לקומץ קטן שבז לערכים הכל כך ותיקים שלו.

"אני מתעסק בסוגיה הזו למעלה משלוש שנים, הייתה לי תכתובת מאוד ארוכה עם היועמ"ש. להערכתי הוא יודע שאנחנו צודקים אבל אין לו את האומץ להיכנס לפה של סתיו שפיר. בשיח הזה של כאילו הדרת נשים, מתעלמים מחוק מפורש של הכנסת שמחריג".

עמדת היועמ"ש: "שמעתי שחברים שלי שיצאו והלו. מיד קראתי את חוות הדעת, כתבתי שזה מעט ומאוחר. הנה, הוא הציג את המעדה מול עיריית חיפה".

תיקון החוק: "הוצאתי מכתב מיד אחרי הסיפור של עפולה, לראשי המפלגות החרדיות. אמרתי: בואו נגיד לנתניהו שלא ניכנס לממשלה בלי תיקון החוק שיאפשר לנו לחיות. השר ליצמן השיב בחיוב. לצערי הרב לא קיבלתי תשובה מגפני ודרעי".

המצב הביטחוני: "במבחן התוצאה נכשלנו. אם יהודים נרצחים בארץ ישראל - נכשלנו. מה גם שביו"ש אני חושב שאפשר לעשות יותר, אפשר".

השת"פ עם הרשות הפלסטינית: "אני חושב שהרשות הפלסטינית - נזקה עולה על תועלתה. היא מחולל הטרור הגדול ביותר ביו"ש. עם ההסתה ותשלום המשכורות למחבלים. כל מחבל הופך לקדוש. שיתוף הפעולה הזה משתף את הערבים יותר מאשר את היהודים, השת"פ בעיקר עוזר לה".

התנהלות רה"מ נתניהו בעזה: "יש קושי שהרבה דברים אתה לא יכול לשתף את הציבור ואז אתה מקבל הרבה ביקורת בהתנהלות מול חמאס. מהרבה בחינות אני מעריך את נתניהו על היכולת שלו לקבל החלטות גם אם לא פופולריות, בגלל שהציבור לא חשוף. אני עדיין חושב שאפשר להתנהל אחרת בעזה, אבל אני מבין את רה"מ. המהלכים של רה"מ בעזה - מאוד מאוד מחושבים".

'מדינת הלכה': "אין שום דבר חכם בלא לומר את מה שאנחנו מאמינים. יותר מידי שנים אנחנו מרגילים את הציבור הישראלי והתקשורת שיש דעות שלא לגיטימי להשמיע".

הביקורת על הסיעות החרדיות: "מי שמפחד לומר משהו בוודאי יפחד לממש אותו. חבל שהמפלגות החרדיות חוששות לומר את האמת, בסוגיות דת ומדינה. זה מה שבעיקר משחק לידיים של ליברמן. כשאנחנו כובשים את האמת שלנו ואת האמונה שלנו, כי אנחנו מפחדים להעצים את ליברמן - אנחנו סוג של קצת מודים כאילו הוא צודק. הוא לא צודק אין קמצוץ של אמת בהסתה ושנאה שהוא מייצר, ואני לא מוכן לשחק לידיו.

"המציאות היא שבקדנציה הקודמת הסיעות החרדיות חששו מאוד לקדם את מה שאנחנו מאמינים בו. יש להם סעיף בהסכם הקואליציוני שבכל פעם שהסטטוס קוו ישחק על ידי בגצ - הוא יתוקן. הוא לא תוקן בחוק הכשרות, הוא לא תוקן בגיורים, הוא תוקן למחצה שליש ולרביע בחוק המרכולים שהיה חצי ישראבלוף חצי דבר אמיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר