"סניף של מרצ"

מפתיע? גופשטיין ומרזל נפסלו מלרוץ לכנסת

לאחר דיון ממושך בעליון החליטו השופטים בהרכבה של הנשיאה חיות לפסול את אנשי עוצמה יהודית ברוך מרזל וגופשטיין מלרוץ לכנסת • במקום גופשטיין יוצב חרדי (חדשות)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הניסיון שנכשל לפסול את שני מועמדי 'עוצמה יהודית' ברוך מרזל ובנצי גופשטיין בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת, בג"צ החליט הערב (ראשון), לפסול את מועמדתם והם לא יכלו לרוץ לכנסת.

מלבד שופט העליון נועם סולברג שסבר כי אין לפסול את מועמדתו של ברוך מרזל בשל טענתו כי הוא כשל בלשונו, רוב מוחץ של השופטים בהרכב פסקו כי יש לפסול אותו.

בית המשפט קבע, כי לשני המועמדים יש עבר של גזענות ולכן הם לא יוכלו להתמודד, לעומת זאת את מפלגת עוצמה יהודית אין לפסול מלרוץ כרשימה.

מי שהחרים את הדיון, ואף לא הסכים לחזור בו הוא בנצי גופשטיין שבחר לא להשתתף בדיון, בשונה מחברו ברוך מרזל שהשתתף בדיון ואף היכה על חטא על דברי "גזענות" שאמר בעבר.

מי שיחליף את מקומו של בנצי גופשטיין, הוא בחור חרדי בשם דוד מאיר קופרשמיט ששירת בצה"ל במסגרת הרבנות הצבאית והוא ימוקם במקום הרביעי.

בנצי גופשטיין הגיב בתום הדיון: כי "בג"צ שוב מוכיח שהוא סניף של מרצ. חברת הכנסת מהרשימה המשותפת - יזבק שכתבה על סמיר קונטאר שהוא לוחם ושהאיד ואמרה שהיא מתגעגעת לנאצר לא ראויה להיפסל. לשיטת שופטי העליון לקרוא לרצח חיילים זה בסדר אבל מלחמה בהתבוללות בעם היהודי, היא פסולה".

המועמד השני ברוך מרזל מסר, כי "הארגונים הרפורמים ומפלגות השמאל התאחדו נגדנו מתוך הבנה שאנחנו נלחם למען מדינה יהודית ונקדם את ערכי התורה בכנסת. מבחינתם, פגיעה במפלגת עוצמה יהודית היא עוד דרך לפגוע ביהדות והתשובה לכל ארגוני השמאל וקרנות הרפורמים תהיה בקלפי".

במפלגה הכינו מראש סרטון אותו שחררו עם היוודע החלטת בית המשפט, בסרטון נראים התבטאויות של חברי כנסת מהשמאל ומהמפלגות הערביות שלא נפסלו בידי בתי המשפט.

מפלגת 'ימינה' (איחוד הימין בגלגול הקודם) הביעה סולידריות והגיבה להחלטת העליון ואמרה ''שוב מסתבר שההגנה על מיעוט, הערך של השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור".

"מדובר בתיאטרון האבסורד בהתגלמותו ודומה לפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור", אמרו במפלגה. ''בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט''.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב לפסילת בנצי גופשטיין וברוך מרזל מלרוץ ברשימת 'עוצמה' לכנסת: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר