"הפעולות האחרונות"

קאסם סולימאני: פעולות ישראל לא שפויות

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, הגיב להאשמות ישראל נגדו בנוגע לפיגוע הרחפנים ואמר כי "אלו פעולותיה האחרונות של היישות הציונית" (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר של סולימני)

לאחר שהואשם בידי ישראל, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, הגיב אמש (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו לתקיפת צה"ל בסוריה, כנגד רחפני הנפץ שעל פי ישראל יועדו לטוס לעבר ערי ישראל.

סולימאני כינה את פעולות ישראל "לא שפויות". והוסיף, כי "פעולות האלה הן ללא ספק מהניסיונות האחרונים של היישות הציונית".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס קודם לכן אתמול למתקפה הישראלית ואיים בנקמה. הוא פנה לחייל צה"ל ואמר: "חכו לנו מהלילה באזור הגבול".

התמונה שצירף סולימני בטוויטר עם דבריו

הבוקר חשף צה"ל את פרטיהם ותמונתם של שני פעילי טרור מלבנון, שהתאמנו באיראן וחוסלו במסגרת התקיפה הצה"לית במוצאי שבת בדמשק, לסיכול פיגוע רחפני הנפץ שתכננה איראן.

בהודעת דובר צה"ל נחשפו פרטיהם של שני הרוגים, פעילי המליציות השיעיות הלבנונים, שפעלו - כך לפי צה"ל, בשירות כוח קודס, במסגרת ניסיון הפיגוע שהוביל קאסם סולימאני משטח סוריה. ההרוג הראשון הוא חאסם יוסוף זאביב מנבטייה, יליד 1996. ההרוג השני הוא יאסר אחמד צאהר מהכפר בליידה, יליד 1997.

"ההרוגים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות", נמסר מדובר צה"ל, "במסגרת השהייה באיראן עברו אימונים יעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ". צה"ל הציג גם תמונות של השניים, בהן הם נראים באחת מטיסותיהן לאיראן, בחברת "Mahan Air" האיראנית, לצרכי הכשרה להפעלת כלי הטייס.

המחבלים שנהרגו (צילום: דובר צה"ל)

כזכור, הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס אתמול בהערכת מצב ב'עוצבת הבשן' לתקיפה בסוריה וסיכול הפיגוע האיראני ואמר "מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו הוא קאסם סולימאני באופן אישי".

לדברי כוכבי: "הפיגוע שסיכלנו הלילה הוא פיגוע איראני מאדמת סוריה. הפיגוע היה אמור לכלול התקפה של מספר רחפני נפץ כנגד מספר מטרות בארץ".

הרמטכ"ל האשים: "מי שהוביל את הפיגוע ופיקד עליו זה קאסם סולימאני באופן אישי. הוא מימן, אימן והכשיר פעילים שיעים שהיו אמורים לבצע אותו. אנחנו צריכים להיערך לכל אפשרות ונעשה את זה בצורה הטובה ביותר האפשרית".

מוקדם יותר התייחס ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, לתקיפה ואמר: "הלילה סיכל צה"ל הודות לפעולה מודיעינית מאומצת פיגוע איראני ונמנעה פגיעה בשטח ישראל. שלוחיה של איראן בסוריה ניסו בימים האחרונים לשגר רחפני נפץ לשטח ישראל. מעקב מודיעיני חשף את היערכות החוליה במבנה איראני, בהובלת סולימאני, ואפשר את סיכול נסיון הפיגוע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול גם הוא לביקור בצפון והזהיר כי האיראנים התכוונו "להרוג ישראלים בגולן באמצעות רחפני נפץ". הוא הזהיר כי "לא נסבול התקפות על ישראל ממדינה כלשהי במרחב. כל מדינה שתאפשר את השימוש בשטחה להתקפות נגד ישראל תישא בתוצאות".

בעקבות המתיחות הגוברת הן בצפון והן בדרום, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום בבוקר בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר