ההסתבכות בתיק 4,000

העדות של פילבר נגד נתניהו: "ביקש ירידת מחירים מתונה"

תיק 4,000 על מיזוג בזק-יס נגד ראש הממשלה שהיועמ"ש כבר המליץ להגיש כתב אישום הולך ומסתבך, מומו פילבר מנכ"ל משרד התקשורת חושף בחקירתו כיצד נתניהו קיבל החלטות (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שלמה פילבר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

תיק 4000: הערב (שלישי) נחשפה עדותו הדרמטית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ומקורבו של נתניהו שלמה פילבר בתיק בזק-וואלה המכונה תיק 4,000, התיק בו היועמ"ש הודיע כי יגיש כתב אישום נגד נתניהו. נתניהו הגיב על חשיפת הקלטות: "מדובר על עלילת דם שלא מתבססת על נתונים".

כאמור, שלמה (מומו) פילבר היה מינוי של ראש הממשלה במשרד התקשורת עת נתניהו כיהן כשר התקשורת בפועל, פילבר נחשב בזמנו כמקורב של נתניהו ולכן העדות שלו נחשבת כדרמטית.

פילבר פתח את עדותו ואמר: "נקבעה לי פגישה אצל ראש הממשלה ושר התקשורת, נכנסתי לפגישה והוא ישב בכיסאו והתחלנו לדבר ואז יש לפעמים את הקטע שהוא קצת יותר נינוח, קצת פותח את החליפה ואומר: "בוא נעבור לכורסאות" לוקח סיגר מתחיל לעשן. סך הכל הדיבור שלי הוא די קצר, תכליתי ובכותרות. אנחנו מבינים האחד את השני".

פילבר ממשיך ואומר: "באותו הזמן בשבוע הראשון לתפקידי היו שני נושאים אחד מהם היה השוק הסיטונאי. והוא אמר לי: כי בכל הנושא של השוק הסיטונאי והאינטרנט הוא לא מכיר את המושגים המדויקים, והוא טען שאלוביץ (מנכ"ל בזק) דיבר איתו - וזה מה שאמר: "אלוביץ דיבר איתי על הרפורמה במשרד, אמר לי משהו על חברת ייעוץ שקבעה מחירים ועשתה עבודה לא נכונה".

ואז הוא החל לתת לי הוראות: "אל תבטל את התחרות" הוא אמר, אבל תראה מה אפשר לעשות בנושא של המחירים אולי למתן את זה על יותר זמן או פחות. הוא הראה עם היד איזו תנועה של הורדת מחירים שבמקום שתהייה חדה וחריפה שתהיה יותר מתונה ואז הוא אומר גם הבנתי שצריך לגמור את המיזוג של בזק ויס".

כאן החוקר לא מתאפק ושואל את פילבר: ומה הבנת?

פילבר: "שיש את הסוגיות של בזק ויס תטפל בזה ותגמור את זה. אתה לא צריך לשאול אותו עד מתי כי אני מבין שמבחינתי זאת המשימה אני מכיר אותה כבר או את חלקה ואם לא, אני לומד אותה ומבין שיש איזה דד ליין. מה שאני מבין שאני חייב לעשות את זה".

החוקר ממשיך ושואל: למה אתה מרגיש חייב?

פילבר: "היו לי 2 סיבות: 1. כי זה היה המבחן הראשון שלי כמנכ"ל והראה על היכולת ביצוע שיש לי ו-2. שראש הממשלה מעלה בשיחה כזאת מכל ענייני המשרד את זה אז אני מבין שזה מהנושאים החשובים לו".

"אתה מתחיל תפקיד ועוד לפני שאתה נכנס לתפקיד בא אליך איתן צפריר (ראש מטה שר התקשורת) ואומר לך: "יש אישור על הפרק אתה מאשר? תמצא דרך לאשר"

המיזוג בין בזק ו - יס

פילבר מסביר לחוקר כי היה לו ברור שהמיזוג הזה הוא אסון, "אסור לי לעשות אותו בשום פנים ואופן אבל אף אחד לא אמר לי את זה כל מה שאמרו לי כאילו שצריך להתקדם, ושברגר (מנכ"ל משרד התקשורת לפניו, שפוטר) שם מגבלות, וברגר שם חסמים וצריך לפתוח את החסם הזה, זה הרושם שאני מקבל בעניין שמדיניות השר (נתניהו) זה לפתוח את החסימות ולאשר את המיזוג וברגע שאני שומע את זה ממנו זה מסתדר לי ומדובר מבחינתי על משהו שאני בתור מנכ"ל צריך לבצע".

החוקר לא מוותר ושואל: ממי קיבלת את הדד ליין?

פילבר: מאלי קמיר (היועץ לענייני רגולציה של בזק)

החוקר: היה דיבור שצריך לעשות את זה מהר שיש דד ליין?

פילבר: "כן, כן ראש הממשלה מדבר על הזמן הקרוב אני לא חושב שהוא ידע את התאריך המדויק אבל אצל נתניהו מכבים שריפות מטפלים במה שהוא מבקש מחר בבוקר"

הסכם עד המדינה

כזכור, שלמה פילבר נהפך לעד המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא מחליט להסביר לשופטים את התחושות שהיו לו בעקבות כך:

"אם אתם שואלים אותי למה אני יושב כאן עכשיו ולמה אני אחרי ההסכם (הסכם עד מדינה). זה בדיוק הנקודה שבה אולי זה בגלל שהיה לי סוג של בלאק אאוט או ליקוי מאורות, או רצון להתעלם".

"יש מצב שבן אדם אחר אולי היה נדלק ומתחיל לחשוב אבל אני מבחינתי נמצא במצב נפשי כפול פעם אחת מרגיש מבסוט, מאושר ומרוצה שקיבלתי תפקיד שקיבלתי הזדמנות להוכיח ורציתי להוכיח הצלחה ומקצועיות; פעם שנייה הייתי צריך לחתוך בין היותי איש האמון, איש הסוד של נתניהו לבין העובדה שהייתי פקיד ציבור ועכשיו עובד אך ורק לפי ההנחיות החד משמעיות והיחידות של היועצת המשפטית של המשרד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על ההקלטות שפורסמו, וכך הוא אמר: "‏עכשיו ברור לכולם מדוע המשטרה והפרקליטות סירבו בכל מחיר לאפשר לראש הממשלה נתניהו להתעמת עם עד המדינה מומו פילבר. השקרים שלו לא היו מחזיקים דקה בעימות כזה..."

"‏הערב חשפו ערוץ התעמולה 12 ודובר הפרקליטות גיא פלג, מבלי לשים לב, שתיק 4000 הוא עלילת דם שאינה מתבססת על נתונים או מסמכים אלא רק על שקרים של עד המדינה מומו פילבר, שכדי לחלץ את עצמו מאחריות פלילית למעשים שעשה ללא קשר לראש הממשלה, העליל שקרים על נתניהו כדי שהחוקרים ירדו ממנו".

"‏לא רק שכל ההחלטות על בזק-יס קיבלו את האישורים של רגולוטורים ואנשי מקצוע שאיש מהם לא היה כפוף לפילבר או לנתניהו, אלא היה זה דווקא שר התקשורת נתניהו שתחת כהונתו הונהגה הרפורמה התחרותית של השוק הסיטונאי שעלתה לאלוביץ ובזק מיליארדים, הקריסה את מניית בזק וחסכה מיליארדים לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר