אנחת רווחה

כך ניצח 'סמינר הילדסהיימר' את ראש עיריית פתח תקווה

'סמינר הילדסהיימר' בפתח תקווה ניצח את ראש העיר רמי גרינברג, ובאישור משרד החינוך לא מקבל את הבנות ששובצו בשיבוץ כפוי. ומה קורה עם סאגת שיבוץ הגנים בעיר? (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רמי גרינברג ומנהל הסמינר הרב עזריה הילדסהיימר (צילום: יהושע פרוכטר, באדיבותה מצלם)

בתום מאבק ארוך שנמשך מספר חודשים, סמינר הילדסהיימר בפתח תקווה ניצח את ראש העיר רמי גרינברג, ובאישור משרד החינוך מקבל רק את הבנות שאין עמן בעיה רוחנית - זאת בניגוד לשיבוץ הכפוי שנעשה, ובוטל.

כזכור, ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, פנה למשרד החינוך והודיע כי הוא מבטל את הרישיון שניתן למוסד החינוכי, בעקבות סירובם לקבל מספר תלמידות, אשכנזיות וספרדיות.

בסמינר, טענו כי מדובר בהחלטה מקצועית חינוכית נטו, אך בעידוד סיעת ש"ס המקומית, המאבק הפך ל"מאבק עדתי", ונטען כי הסמינר מסרב לקבל את הבנות, רק בשל מוצאם העדתי - זאת למרות שחלק מהבנות שלא התקבלו, הן אשכנזיות, כאמור.

לאחר דין ודברים, הודיע ראש העיר גרינברג על שיבוץ כפוי של חמשת התלמידות. הסמינר, הגיש ערעור למשרד החינוך על שלוש תלמידות מתוך החמש, תוך שהוא מבהיר כי שתי תלמידות, שהבעיה איתן היתה רק הציונים - הוא מסכים לקבל, ואילו אחרות שהיו בעיות נוספות, מבחינתו, הוא מסרב לקבלן.

השבוע, הודיע משרד החינוך כי הוא מקבל את הערעור במלואו ומאשר לסמינר שלא לקבל את שלושת הבנות, ובכך מבטל לחלוטין את השיבוץ הכפוי של ראש העיר גרינברג.

אלא שמלשכת ראש העיר נמסרה גרסה אחרת. וזו לשון תגובתם, כפי שהועברה ל'כיכר השבת' ופורסמה ברשת, באורח פלא, זמן מה לאחר ש'כיכר השבת' פנה לבקשת תגובה: "משרד החינוך קיבל את עמדת ראש העיר: מתוך 7 בנות ששובצו ע"י העירייה, ארבע התקבלו, כשהשלוש הנוספות לא התקבלו מסיבות מינוריות כמו 'רישום למוסד לימודים אחר', או בגלל 'רמה לימודית נמוכה'. על תלמידה נוספת שלא התקבלה ציינו במשרד החינוך כי 'מנהל המוסד נפגש עם הורי התלמידה והתרשם כי חיי התלמידה אינם מתאימים למצופה'... הוכח כי ראש העיר צדק בהתערבותו - שנעשתה בברכתו ועידודו של גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, וכי שיקוליו של סמינר הרב הילדסהיימר היו לא ענייניים ולא מקצועיים.

"יוזכר, כי מלכתחילה לא הייתה כל כוונה להוביל מהלך נגד משרד החינוך או נגד החלטות מקצועית, וכפי שהתברר לבסוף, שארבע בנות כן התקבלו לסמינר לאחר התערבות העירייה, למרות שמלכתחילה הובעה התנגדות נחרצת ולא עניינית מצד הנהלת הסמינר. ראש העיר ביקש התנהלות עניינית מהנהלת הסמינר, וכשזה לא קרה, הפעיל את כוחו העירוני - בכפוף להחלטות משרד החינוך".

בתוך כך, סאגה נוספת סביב החינוך החרדי מתרגשת על פתח תקווה. כזכור, ראש העיר רמי גרינברג ביקש לפנות את כל הגנים של 'רשת הגנים' ברחוב המורה אליהו, אלא שבפגישה שנערכה בלשכתו עם מנכ"ל הרשת, ישראל גולומב - לאחר הפגישה שנערכה עם יו"ר 'דגל התורה, ח"כ משה גפני, חזר בו ראש העיר מכוונתו זו, והורה כי בתחילת שנת הלימודים ייפתחו במקום שלושה גנים, בעוד שני גנים נוספים ייפתחו ברחוב חפץ חיים המרוחק.

מאחר ושיבוץ גני הבנות נעשה לפי אזורים, הרי שלא ניתן לשבת את כל מאות הבנות שנותרו עד לשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים ללא מקום לימודים, בשל הסאגה המתמשכת סביב הגנים והרצון של ראש העיר לפנות חלק מגנים, בגנים המרוחקים ברחוב חפץ חיים, בעקבות כך הוחלט ב'רשת הגנים' כי שני גני בנים, מרחוב ניימן ומרחוב הרצל יועברו לרחוב חפץ חיים ובמקומם ישובצו גני הבנות.

ההחלטה של ראש העיר שהובילה להקצאת גנים מרוחקים, מעוררת סערה ברחוב החרדי בפתח תקווה.

גורם ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת' כי "ההחלטה התמוהה על פינוי הגנים ברחוב המורה אליהו, הביאה לבלגן שלם - הורים נרשמו לגנים הקרובים אליהם במרחק הליכה, וכעת מתברר שהכל משתנה. יהיה מעניין לראות האם שוב משרד החינוך יתערב שלא לטובת ראש העיר. חבל מאוד שגרמו לכזו מהומה ללא כל סיבה מוצדקת, אלא אם מבקשים להרחיק את החרדים מהאזור".

גורמים המעורים בסאגה בעיר מזכירים בשיחה עם 'כיכר השבת' את הדיווח של אילן חכמון ב'המקומון', לפיו ראש העירייה רמי גרינברג ציין בפגישה עם ח"כ משה גפני כי ריכוז אוכלוסייה חרדית במרכז העיר ובאזור האמור מקשה על אורח החיים ופוגע במרקם הסביבתי.

פניית 'כיכר השבת' לקבלת תגובת ראש העיר רמי גרינברג, לא נענתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר