פרסום ראשון

מקלב לשופט מלצר: הדרת הציבור החרדי מהפיקוח על הקלפיות אסורה

ח"כ מקלב פנה ליו"ר ועדת הבחירות השופט מלצר בדרישה להפסיק את אפליית המועמדים החרדים לעבודה בפיקוח על קלפיות ביום הבחירות בשל הדרישה לשירות צבאי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות הדרישה בשירות צבאי מלא של החברה המגייסת את עובדי יחידת הפיקוח על הבחירות, "צוות 3", בגיוס עובדים למשימות בקרה, טוענים במפלגות החרדיות לאפליה חמורה של המגזר החרדי.

כזכור, אמש פורסם כי וועדת הבחירות תערוך בקרה בקלפיות ביום הבחירות באמצעות כאלף בקרים. לצורך הבקרה נשכרה חברת "צוות 3", להפעלת וגיוס כוח אדם לביצוע הבקרה. בפרסום החברה תנאי הסף להעסקה כי שירות צבאי מלא חובה.

חברי כנסת ונציגי הרשימות פנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, בדרישה לבטל את ההוראה בטענה כי הוא מפלה חרדים וערבים.

במכתב המגובה על ידי תקדמים משפטיים בעבר כותב מקלב לשופט מלצר כי אפליית קבלת עובדים לפיקוח על הקלפיות ביום הבחירות אסורה על פי חוק.

לדברי מקלב, "הדרת הציבור החרדי מיחידות הפיקוח על הקלפיות יוצרת סטיגמות שליליות לפיהם הם חשודים מראש ואינם ראויים לשמש בתפקידים אלו".

"על פניו", כותב מקלב ליו"ר ועדת הבחירות: "תנאי סף זה נועד להדיר אוכלוסיות שונות, כאשר אין כל רלבנטיות לשירות הצבאי כדי לבצע עבודת בקרה, בפרט כאשר מדובר בתנאי סף יחיד, אפליה זו אסורה לפי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה".

"בנוסף", מציין מקלב, כי "גם עמדת בתי המשפט, שקביעת אמות מידה שאינן רלוונטיות לתפקיד מהווה אפליה עקיפה".

במכתבו אף מציין כי במקרה דומה, המדינה עצמה הגישה תביעה כנגד חברת כוח אדם שפרסמה מודעות דרושים שכללה תנאי לפיו נדרש שהמועמד יהיה לאחר שירות צבאי.

במקרה זה פסק בית הדין לעבודה, שעצם הצגת הדרישה לשירות צבאי מהווה הפלייה עקיפה, במובן זה שהיא מהווה אפליה מטעמי לאום ודת, מאחר שהכללת הדרישה הינה תנאי שלא ממין העניין, כאשר יישום התנאי הוא בעל תוצאה הפוגעת בשוויון שבין יהודים ולערבים ובין יהודים חילוניים ליהודים חרדיים בשוק התעסוקה.

"דרישת שירות צבאי של מועמד לעבודה שאיננה רלוונטית לגבי התפקיד לגביו הינה נדרשת, הנה בגדר אפליה עקיפה שאסורה על פי החוק. בנוסף לאי החוקיות כאמור לעיל, הדרה זו יוצרת סטיגמות על אוכלוסיות שונות, לפיהם הם חשודים מראש ואינם ראויים לשמש בתפקידים אלו" טוען הח"כ.

"לאור האמור, אבקש שתפעלו שתנאי זה יוסר לאלתר, באופן שכל מועמד שמתאים לביצוע התפקיד יוכל להתקבל לעבודה", סיים מקלב את פנייתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר