פודקאסט חדש

'דיבור היסטורי': מי היה הבעש"ט? • האזינו

בפרק הראשון של הפודקאסט החדש מבית 'כיכר השבת', מתארח חיליק פרנק, איתו נצלול למסכת חייו של אחד מגדולי האומה שהותיר חותם אדיר על היהדות - עד לימינו אנו (כיכר)

כיכר פודקאסט | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

חדש בכיכר השבת: פודקאסט (בעברית - הסכת), בעקבות היסטוריית העם היהודי ומאורי האומה.

כשאנו באים לסקור את הדמויות שמשפיעים על חיינו יותר מכל, למרות שכבר עברו עשרות ומאות שנים מאז שנפטרו, הקו המאחד בין כל הדמויות היא ההשפעה העצומה שיש לדמויות האלו בימינו כביכול הם חיים איתנו עד היום.

הדמות הראשונה בסדרה הוא רבי ישראל 'בעל שם טוב' – האיש שהביא את המהפכה החסידית לדור שלנו. הבעש"ט נולד בשנת נח"ת ונפטר לאחר 62 שנה בחג השבועות.

החיים של הבעש"ט נחצו לשני פרקים מרכזיים:

המאה בה פעל הבעש"ט הייתה תקופה אדירה של שינויים. הטרגדיה של ת"ח ות"ט טרייה וצרובה בזיכרון הלאומי, תנועת 'השבתאות' ו'הפרנקיזם' גם היו באותה תקופה סוערת בה נולד מחולל החסידות.

הפרק הראשון בחייו הוא בגדר תעלומה, יש לנו רק אגדות ו"סיפורי חסידים" על מה שהיה. עד גיל 36 הוא ממש הסתתר, ולא ידעו על קיומו.

הפרק השני הוא חייו בפועל והקמת דרך חדשה בעם ישראל ובעבודת ה'. בגיל ל"ו הוא התגלה לציבור והחל את מהפיכת החסידות אשר אחריה, היהדות לא תיראה שוב כפי שהיא נראתה קודם לכן. עקבותיה של מהפיכה זו הותירו חותם עמוק עד שכיום אנו רואים את השפעותיה בכל תפוצות ישראל, חסידים ומתנגדים כאחד.

האזינו לפרק המלא

מנגינת פתיח: המעבד אלי קליין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר