השאלה שאתם חייבים להפסיק לשאול את עצמכם

ביטחון עצמי הוא לא עניין שקל לרכוש ולפעמים כדי להזריק לעצמנו קצת אומץ אנחנו שואלים את עצמנו את השאלה הזו ובטוחים שאנחנו בדרך הנכונה - ולמעשה רחוקים משם מאוד (אורח חיים בריא)

חיה כהן | כיכר השבת |
(צילום: Zack Minor on Unsplash)

מה גורם לנו להרגיש טוב? המתכון הפשוט ההוא שמצאנו והוא קוצר מחמאות כל פעם מחדש, הקשר שהתחדש עם החברה הטובה מהתיכון, הילד והחיוך המאושר על הפנים שלנו - סיבות לתחושות חיוביות לא חסרות, אך כל הטוב הזה יכול להתפוגג מהר מאוד כשהמוח שלנו מתחיל להציף אותנו בחששות והיסוסים לגבי ההתנהלות שלנו. אלה מחשבות רעילות שעלינו לאתר ולתפוס אותן בזמן לפני שהן יתפשטו לנו בגוף בדמות לחץ וחרדה.

אחת הדרכים שלנו להתמודד עם חרדה מפני שלב חדש שעלינו לעבור היא לשאול את עצמנו "מה כבר יכול להשתבש?". לכאורה השאלה הזו נשמעת כמו זריקת אומץ וביטחון עצמי, אלא שהיא עושה את הפעולה ההפוכה בדיוק.

להיכנס למצב חדש שאנחנו לא מכירים, לצאת מאזור הנוחות שלנו, יכול להיות עניין מפחיד ומאיים, וההרגל לתהות מה עלול להשתבש אינו מחזק אותנו כלל ורק מגביר את החרדה, מה שגובה מאיתנו מחיר גופני. מחקרים הראו שחרדה משנה את רמות הקורטיזול שלך ומכניסה את הגוף למצב של לחץ, מה שגורם לעלייה במשקל ולחץ דם גבוה יותר.

במקום זאת, שאלו את עצמכם את זה: איך השלב החדש הזה יוסיף שמחה לחיים שלי? אילו דברים טובים תעניק לי החוויה החדשה הזו? כך המצב הבלתי נודע ירגיש פחות מפחיד והתחושה הכללית שלכם כלפיו תשתפר פלאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר