בצעד נדיר

תלמיד ישיבה הורשע ויגורש מישראל לתימן

למרות שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם תימן, החליטה המדינה לגרש לשם את אברהם סלם אלחדאד, שהוכרז כשוהה בלתי חוקי אחרי שהורשע בגין ביצוע מעשים חמורים (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תימן, מראה כללי (צילום: שאטרסטוק)

אברהם סלם אלחדאד, עלה לארץ בשנת 2007 מתימן והתחיל ללמוד בישיבה חרדית בעיר בני ברק. כעת, הוא עומד בפני גירוש חזרה לתימן, מדינה המוגדרת בישראל "מדינת אויב".

לפי הפרסום של נטעאל בנדל בעיתון מקור ראשון, אלחדאד התחתן עם אזרחית ישראלית ולשניים נולד ילד, כיום הוא בן 6.

בשנת 2014, הואשם בביצוע מעשים חמורים בקטין ממשפחתו, הודה, הורשע ובית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עליו חמש וחצי שנות מאסר.

בינתיים, התברר כי אלחדאד בכלל עלה ארצה עם "אשרת תלמיד ישיבה" שכבר פג תוקפה וכעת הוא מוגדר כשוהה בלתי חוקי.

אלחדאד ביקש לקבל אזרחות ישראלית מתוקף חוק השבות, אך בקשתו נדחתה. בהמשך ניסה לבקש מקלט מדיני, לאחר שלטענתו בתימן נשקפת סכנה ליהודים, אך גם בקשתו זו נדחתה.

לאחר שחרורו מהכלא, הודיעה לו המדינה כי עליו לצאת מישראל ולשוב לתימן. אלחדאד הגיש ל"בית הדין לביקורת משמורת של שוהים שלא כדין" בקשה לשחרור ממתקן משמורת 'גבעון' לשוהים בלתי חוקיים, בטענה כי הוא פועל להסדת מעמדו בישראל ובנימוק כי הוא אבא לילד קטן.

נטעאל בנדל פרסם כי בדיון שנערך בפני הדיין רג'א מרזוק, התנגד נציג משרד הפנים אלימלך וקסלר לבקשה בנימוק כי בשל מעשיו עליהם הורשע, הוא אינו זכאי לקבלת אזרחות מתוקף חוק השבות.

נציג משרד הפנים הוסיף כי העובדה שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם תימן אינה מעידה כי אין לה את היכולת להעביר אותו לשם, אך לא פירט כיצד.

בתום הדיון, התקבלה עמדת המדינה ואלחדאד יגורש מישראל בחזרה לתימן, אך הדיין דרש כי הממונה על ביקורת הגבולות יפרט בפניו כיצד המדינה מתכוונת לגרש מישראל אדם למדינה שאין לה עמה יחסים דיפלומטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר