בחסדי שמיים אין נפגעים

צה"ל: חיזבאללה רצה להרוג חיילים ולא מימש את מטרתו

דובר צה"ל מסר פרטים נוספים על התקרית הביטחונית החמורה היום בגבול לבנון: חיזבאללה ירה 2-3 טילי נ"ט וצה"ל הגיב בתקיפת החוליה עם כמאה פצצות ארטילריה ותקיפות ממסוק צבאי (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הגבול, היום (צילום: David Cohen/Flash90)

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל בתקרית הביטחונית החמורה היום (ראשון) בסמוך לגבול עם לבנון - כך אישר כעת דובר צה"ל בשיחה עם הכתבים הצבאיים.

"חיזבאללה רצה להרוג חיילים ולא הצליח", אמר רונן מנליס. לדבריו, חוליית מחבלי חיזבאללה ביצעה ירי של 2 או 3 טילי קורנט, טילים נגד טנקים.

את הטילים כיוונו לעבר עמדה במוצב אביבים ולעבר ג'יפ אמבולנס שהיה ליד המוצב. תחילה נמסר מצה"ל כי יש פגיעות, אך כאמור, מדובר בפגיעות ברכוש ואין חיילים שנפגעו.

בתגובה, תקף צה"ל את חוליית המחבלים שירתה את טילי הנ"ט, בעזרת 100 פצצות ארטילריה, לצד תקיפות נוספות ממסוק צבאי.

"חיזבאללה מימש את הפיגוע שהוא תכנן אבל לא עמד במשימה שלו. לצה"ל זה הישג מבצעי אבל לא עוברים לשלב המנוחה", אומרים בצה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב: "קיימתי לפני כשעה התייעצויות עם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל. הותקפנו בכמה טילי נ"ט, הגבנו במאה פגזים ובירי מן האוויר באמצעים שונים. אין לנו אף נפגעים - אפילו לא שרוט. אנחנו בהתייעצויות לגבי ההמשך. הוריתי להיות ערוכים לכל תרחיש. בהתאם להתפתחויות נחליט על ההמשך".

תת-אלוף מנליס הוסיף כי צה"ל נערך מראש לכל תרחיש, ביניהם גם לאופציה של ירי טילי נ"ט לעבר המוצבים, והתוצאה אכן הייתה ש"חיזבאללה לא הפיק את ההישג וצה"ל עמד במשימה".

הוא הוסיף כי מבחינת צה"ל, האירוע הטקטי הסתיים. "מראש נערכו בצה"ל לכך שהתגובה של חיזבאללה תהיה מול חיילים ולכן נתנו הנחיות מיוחדות לעורף. היערכות הכוחות של צה"ל הייתה טובה", אמר דובר צה"ל.

הרמטכ"ל קיים בדקות האחרונות הערכת מצב עם מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן ראש אג"ת וגורמים בכירים נוספים. בנוסף, מאז יום ראשון, הרמטכ"ל ביקר מספר פעמים בפיקוד, עשה אישור תכניות ונתן הנחיות להמשך מוכנות לשיפור וחידוד המוכנות לאור האירועים בשעות האחרונות.

"צריך להגיד שהגענו לפה בגלל מיזם הדיוק של חיזבאללה", מוסיף דובר צה"ל. "האירוע רחב יותר מאירוע הנ"ט באביבים - חשפנו את הפרויקט ואנחנו מתעקשים על הסוגיה הזאת. אנו מסרבים להשלים עם הרצון של נסראללה להקים תעשייה צבאית ולפעול כפי שהוא מתנהל".

עוד מציין דובר צה"ל כי מפקד יוניפי"ל היה בישראל ואף נפגש עם הרמטכ"ל הבוקר. "יש להגיד בשלב הזה חיזבאללה מימש את הפיגוע אך לא את כוונות הפיגוע. מצד אחד זה הישג מבצעי שלנו ומצד שני לא עוברים למנוחה. אנחנו ערוכים לכל התפתחות ונמצאים בקשר עם ראשי הרשויות".

מוקדם יותר טענו בחיזבאללה כי הצליחו לפגוע בכלי רכב צבאי. בארגון הטרור הלבנוני הוסיפו כי התקיפה בוצעה על ידי חולייה שנקראה על שם חסן זביב ויאסר דאהר, שני פעילי הארגון שנהרגו בתקיפת חיל האוויר בסוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר