המתיחות בצפון

הרמטכ"ל כוכבי למפקד יוניפי"ל: לא נשלים עם המצב

הרמטכ"ל נפגש לראשונה עם מפקד כוח האו"ם הזמני בלבנון, והבהיר בפניו: "לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילנו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו, נפגש אתמול (ראשון) ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי עם מפקד יוניפי"ל, גנרל סטפנו דל קול.

בצה"ל מדווחים כי המפגש תוכנן מראש בכדי לערוך היכרות כללית ומקצועית בין המפקדים בדגש על משימת יוניפי"ל בדרום לבנון, חידוש המנדט והמתיחות השוררת בין לבנון לישראל.

למרות שהמפגש תוכנן מראש, השיחה ביניהם עסקה כמובן במתיחות הביטחונית אתמול בגבול, כאשר מחבלי חיזבאללה ירו טילי נ"ט לעבר מוצב צבאי ולעבר אמבולנס צה"לי.

(צילום: דובר צה"ל)

בין היתר אמר הרמטכ"ל למפקד יוניפי"ל, כי "צה"ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים. לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילנו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון".

כוכבי הוסיף, "מדינת לבנון ויוניפי"ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו".

יצוין כי האו"ם הודיע על הארכת נוכחות הכוח הצבאי בלבנון. במהלך השנים, האשימו מספר פעמים את יוניפי"ל בשיתוף פעולה פסיבי עם חיזבאללה, וכי אנשי הארגון העלימו עין מפעולות טרור שלהם בסמוך לגבול.

(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר