תיעוד ההזנחה

זעם בתלמוד תורה: "קירות מתקלפים ורצפות שבורות"

תלמידי תלמוד תורה הממלכתי-חרדי "נעים הליכות" בעיר עפולה, זועמים על תנאי המבנה שקיבלו מהעירייה. הוריהם, משביתים את הלימודים בטענה כי הוא לא בטיחותי (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שירותים לא שמישים, קירות מתקלפים בכיתות, רצפות שבורות ומקלט לא פעיל - זאת מנת חלקן של תלמידי תלמוד תורה הממלכתי-חרדי "נעים הליכות" בעיר עפולה. בתגובה לכך ההורים משביתים את הלימודים החל מאמש (ראשון).

לדברי ההורים, מצבו העגום של התלמוד תורה לא מאפשר שגרת לימודים תקינה. לדבריהם, העירייה העבירה אותם מהמבנה הקודם בו שהו למבנה של בית הספר 'עמל' בגבעת המורה.

בית הספר החרדי קיבל את החלק התחתון של המבנה שאינו ראוי לשימוש, ואילו בית הספר 'מרום' קיבל את החלק העליון הראוי לשימוש - כך לטענת ההורים.

אחד ההורים סיפר ל'כיכר השבת' כי "מדובר במבנה כלל לא בטיחותי. הרצפות בכיתות בולטות ושבורות, המזגנים לא עובדים, השירותים לא שמישים, הצנרת ישנה מאוד". לדבריו, "החלונות לא נפתחים, הם ישנים והכול חלוד. המבנה הזה לא מספק סביבת לימודים ראויה".

נכון להיום (שני) ההורים משביתים את הלימודים ודורשים מהעירייה לשפץ את המבנה באופן ראוי לקליטת עשרות ילדים.

"הם חושבים שההורים טיפשים", אומר הורה זועם. "המבנה מלמד על תוצאה של הזנחה מתמשכת. אני לא מוכן לשלוח את הבן שלי לתלמוד תורה במצב כזה. העירייה צריכה להשקיע קצת יותר בתשתיות בתי הספר".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "ילדי בית הספר נעים הליכות למדו בשנים האחרונות בתוך בריכה. ראש העיר העביר אותם למבנה של בית ספר עמל, ששירת מאות ואלפי ילדים, לאחר שיפוץ משמעותי. בית הספר נפתח והגיעו תלמידים ללמוד בו אך כאשר המנהל לא מגיע לבית הספר ביום הראשון ללימודים אז מי עושה פוליטיקה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר