האזינו

נתניהו צווח: "השתגעת? איילת שקד שלנו?"

הקלטות שמתפרסמות הערב ב'חדשות 13', חושפות את מעורבותו הפעילה של ראש הממשלה נתניהו בשוק התקשורת - שבהמשך סיבכה אותו בחשדות פליליים - ואת צעקותיו על השר לשעבר איוב קרא. האזינו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההקלטות (באדיבות 'חדשות 13'. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשמע בהקלטות שנחשפו הערב (שני) ב'חדשות 13', כשהוא מתערב בשוק התקשורת, מנחה את השר לשעבר איוב קרא כיצד לנהוג - למרות שנאלץ לוותר על תיק התקשורת בלחץ עתירה לבג"ץ - ואף גוער פה בקול רם.

באחת ההקלטות, משנת 2017, נשמע נתניהו זועם על קרא, לאחר שהתפרסם כי שיתף פעולה עם שרת המשפטים איילת שקד. הוא צעק עליו: "איוב, אתה השתגעת?!".

כעסו של ראש הממשלה התעורר בשל אי הצלחת שר התקשורת להסדיר את רישיון שידור החדשות לערוץ 20 הימני, ביטול זכייתו במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, רצונו בפיזור מועצת הכבלים והלווין והפרסום ב'דה מרקר' שהעניק גם לשרת המשפטים דאז איילת שקד את הקרדיט למהלך מסוים לטובת ערוץ 20.

איוב קרא (צילום: Roy Alima/Flash90)

וכך זה נשמע:
נתניהו: אני קורא בדה מרקר
קרא: כן...
נתניהו: אתה קראת את דה מרקר?
קרא: כן..כן... אני אחרי שיצאתי מאצלך, שאלתי את איילת שקד אם אני יכול לעשות הסתייגות...
נתניהו: תגיד לי, אתה השתגעת? "איוב ושקד"?
קרא: לא...
נתניהו: זה מה שהציל את ערוץ 20?
קרא: אבל אני רוצה שהיא תעביר לי את החוק מהר...
נתניהו: איוב, אתה השתגעת? הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?
קרא: אבל זה שלנו
נתניהו: סליחה? שקד שלנו?!
קרא: לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר הערב, בתגובה לפרסום ההקלטות הללו ב'חדשות 13': "כבר שנים שראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות מוצהרת לעידוד וגיוון בתקשורת באופן שיאפשר ייצוג הולם ויביא לידי ביטוי את קשת הדעות בציבור הישראלי. נחישותו של ראש הממשלה לבצע שינויים ולשבור את מונופול הדעות של השמאל בתקשורת הפכה אותו ואת משפחתו ליעד להתקפות משולחות רסן. איזו חשיפה, ממש פוליצר".

איוב קרא צייץ בטוויטר בתגובה: "‏הכתבה שפרסם היום ערוץ 13, על ידי הכתב ספי עובדיה, זה מעשה נבזי וחמור הגורם לפגיעה מכוונת באמנותי ובדרכי. ‏אם לא יובהר מיד כיצד הודלפו הציטוטים לתקשורת, אפנה למשטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר