סערת הברקזיט

בריטניה: בחירות הבזק יתקיימו ביו"ט סוכות?

בוריס ג'ונסון מבקש להימנע מבחירות אך אם יהיה צורך בבחירות, בשל הצבעת חברי הפרלמנט נגד הברקזיט, אלו ייערכו ביום חג הסוכות, מה שימנע השתתפות חרדית (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בוריס ג'ונסון (צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון אומנם הבהיר כי הוא אינו מעוניין בבחירות, אך אם יגיע למצב פוליטי בו בשל התנגדות להצעתו לקיום הברקזיט יהיה צורך בבחירות בזק, הם ייערכו ב-14 באוקטובר.

יום זה, לפי התאריך העברי, הוא יום חג הסוכות ה'תש"פ ובקהילה היהודית בבריטניה מודאגים מהעובדה שלא יתאפשר להם להשתתף בבחירות.

ג'ונסון אמר הלילה, "אני לא רוצה בחירות ואתם לא רוצים בחירות. בואו נצא מאירופה בלי ללכת לבחירות". הוא הוסיף, "אני לא רואה מציאות שבה אני אבקש מבריסל לדחות את הברקזיט", כך שבריטניה תפרוש מהאיחוד האירופי עד ה-31 באוקטובר.

עם זאת, עם הפרלמנט הבריטי, השב היום מפגרת הקיץ, יכריח את ג'ונסון לבקש דחייה, הוא יכריז כאמור על בחירות הבזק, שיתקיימו בחג הסוכות.

ג'ונסון, עם ראש הממשלה נתניהו (צילום: עומר מירון, לע"מ)

בכיר בממשלה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "לחברי הפרלמנט תהיה בחירה פשוטה מאוד בזמן ההצבעה: אם הם יצביעו לתת לבוריס ג'ונסון את הסיכוי לנהל מו"מ זה יהיה הסיכוי הטוב ביותר של בריטניה להשיג הסכם. אם הם יצביעו בעד חבלה בתהליך המו"מ, ויתנגדו להעניק לבריטניה את היכולת לנהל מו"מ להסכם, הם יצטרכו לשקול מה יהיה לאחר מכן".

המצביעים היהודים בבריטניה, תכננו לצאת ולהצביע בהמוניהם בבחירות הקרובות, בין היתר בשל האנטישמיות הגואה במפלגת הלייבור.

מועצת המנהיגות היהודית שוקלת לפנות לראש הממשלה בבקשה לדחיית הבחירות, ובמקביל הם קוראים ליהודים לבקש מראש להצביע בבחירות קודם לתאריך, באמצעות הדואר.

בהודעה שפרסמו נכתב כי הם מודאגים מכך שניתן יהיה לבטל את זכותם הדמוקרטית של אלפי המצביעים היהודים, שומרי תורה ומצוות, מהשתתפות במערכת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר