אחרי שנדחה

המבקר אישר לנתניהו לקבל הלוואה ממקורב

מתניהו אנגלמן אישר לנתניהו לקבל את ההלוואה ממקורבו בתנאי שוק ותוך דיווח בהצהרת ההון השנתית כנדרש, למרות שהבקשה נדחתה כבר פעמיים על ידי וועדת ההיתרים (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מבקר המדינה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מבקר המדינה אישר הערב (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל הלוואה מחברו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', בתנאי שוק. ההחלטה התקבלה בהמשך לאישור העקרוני שנתן לכך קודמו בתפקיד, המבקר יוסף שפירא,

יצוין כי ועדת ההיתרים, שאמונה על בדיקת ניגודי העניינים, דחתה כבר פעמיים בעבר את בקשתו של ראש הממשלה להלוואה של שני מיליון דולר, כיוון שסירב להציג בפניה הצהרת הון.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא אישר עקרונית לראש הממשלה בנימין נתניהו את קבלת ההלוואה, תוך התנייה שההלוואה תינתן בתנאי השוק, עריכת הסדר ניגוד עניינים בתאום עם היועמ"ש לממשלה, וכן דיווח בהצהרת ההון השנתית".

"לאחרונה, העבירו פרקליטי רה"מ את הסכם ההלוואה בין רה"מ למלווה, וכן את הסכם המשכון הנלווה להסכם. במסגרת העברת המסמכים ציינו פרקליטי רה"מ כי ההלוואה מיועדת לכיסוי הוצאותיו המשפטיות של רה"מ, וכן למימון הסכומים אותם הוא אמור להשיב למר מליקובסקי, בהתאם לפרטים שמסר ליועץ המשפטי לממשלה".

עוד נמסר כי "עם קבלת המסמכים הנ"ל, ערכו במשרד מבקר המדינה בחינה מקיפה של ההסכמים, ובסיומה נחה דעתו של מבקר המדינה כי ההלוואה המתבקשת הינה בתנאי השוק המקובלים. יצויין כי הובהר לפרקליטי רה"מ כי נדרש לערוך הסדר ניגוד עניינים בעניין הלוואה זו, אצל היועמ"ש לממשלה וכן לדווח על לקיחת ההלוואה במסגרת הצהרות ההון השנתיות כמקובל".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה להחלטת מבקר המדינה: "מדובר בהחלטה תמוהה ומעוררת חשד של מבקר המדינה אנגלמן. מצד אחד, בוחר אנגלמן להקפיא דוחות ביקורת כי מדובר בתקופה רגישה של בחירות, אך מצד שני מקבל החלטות הרות גורל המנוגדות להחלטות קודמות של ועדת ההיתרים. אין ספק שיש כאן טעם נפגם".

"כשמדובר בקשר בין בעל הון לראש ממשלה מכהן, ובעיקר כשמדובר בכסף לטובת ייצוג משפטי בעבירות שקשורות בקבלת מתנות מבעלי הון, היינו מצפים להחמרה פי כמה וכמה בסטנדרטים של ניגוד עניינים. למרות שוועדת ההיתרים דחתה את הבקשה, החליט אנגלמן לפגוע באופן בוטה במעמדה תוך שהוא מוביל לפגיעה באמון הציבור ברשויות השלטון ולמראית עין של אכיפה בררנית כלפי רה"מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר