הולכים לבחירות

בוריס ג'ונסון הפסיד יום לפני שהוא נפגש עם נתניהו

הפרלמנט הבריטי אישר בקריאה אחרונה את החוק שימנע ברקזיט ללא הסכם בניגוד לדעתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, הצפוי להיפגש מחר עם בנימין נתניהו (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ונסון עם נתניהו (צילום: Kobi Gideon/GPO. וידאו: עומר מירון, לע"מ)

הפסד לראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון: הפרלמנט אישר הערב (רביעי) בקריאה השנייה את ההצעה החוסמת את האפשרות של ברקזיט ללא הסכם עם האיחוד האירופי.

327 חברי פרלמנט הצביעו בעד ההצעה, לעומת 299 שהתנגדו. בקריאה הראשונה, שנערכה מוקדם יותר היום, תמכו בהצעה 329 חברי פרלמנט, מול 300 מתנגדים. אתמול בערב קיבלה ההצעה שאפשרה את ההצבעה הנוכחית רוב של 328 מול 301.

משמעות ההחלטה היא שאם ג'ונסון לא ישיג הסכם פרידה עד לדד-ליין של 31 באוקטובר, הוא יחויב לבקש מהאיחוד האירופי דחייה נוספת של הברקזיט, עד ל-31 בינואר 2020, ובתקופה זו להגיע להסכם.

ג'ונסון אמר בפרלמנט לאחר ההצבעה: "היום הפרלמנט אישר לעצור כל מו"מ רציני. החוק נועד לקחת מהמדינה את הזכות לקבוע כמה זמן היא רוצה להישאר באיחוד האירופי - והעבירה אותה לאיחוד". לדבריו, על המדינה להחליט כעת מי ימשיך במו"מ עם בריסל - הוא או ראש האופוזיציה ג'רמי קורבין מהלייבור.

"לא אני, לא הציבור ולא המדינה רוצים בבחירות", אמר ג'ונסון. "אך זו הדרך היחידה להתקדם".

מנהיג מפלגת ה"לייבור", ג'רמי קורבין, הגיב בשמחה ואמר כי הוא מצפה לבחירות. "ראש הממשלה יודע שאין מנדט לביצוע הברקזיט ללא עסקה", אמר. "הציבור אינו תומך בכך והפרלמנט אינו תומך בכך".

מחר: נתניהו ייפגש עם ג'ונסון בלונדון

בתוך כך, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ייצא מחר (חמישי) לביקור מדיני בלונדון, במסגרתו ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ועם מזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר.

בפגישתם נתניהו צפוי לדון עם ג'ונסון על המצב המתוח במזרח התיכון ועל הדרך להדוף את הטרור והתוקפנות של איראן, כשברקע האירועים הביטחוניים של השבוע האחרון בגזרה הצפונית.

יצוין כי בעבר כבר נפגשו ראש הממשלה נתניהו עם בוריס ג'ונסון, אז שר בממשלת בריטניה - אך הפעם מדובר בפגישה הראשונה מאז מינויו של ג'ונסון לראש ממשלת בריטניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר