לא יתמודדו?

מיקי זוהר הציע לנעם: ביטול עזרת ישראל בכותל

הח"כ מהליכוד הציע לראשי המפלגה החרד"לית לפרוש מהמירוץ ולהעביר את תמיכתם ליהדות התורה, בתמורה לסגירת הרחבה המעורבת בכותל וביטול מתוה הגיור (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

חבר הכנסת מיקי זוהר ממפלגת הליכוד, יחד עם נציג ממפלגת יהדות התורה, ניסו לשכנע את ראשי מפלגת נעם לפרוש מהמירוץ לכנסת בתמורה לרשימת הצעות בנושאי דת ומדינה - כך נחשף הבוקר (חמישי) בידיעות אחרונות.

על פי כל הסקרים, נעם רחוקה מאוד מאחוז החסימה הגבוה ולכן מנסים בליכוד לשכנע אותם שלא להתמודד, ולהעביר את תמיכתם ליהדות התורה, המפלגה הכי קרובה אליהם אידאולוגית.

לפי הדיווח בידיעות אחרונות, בין היתר הציע להם ח"כ זוהר לסגור את רחבת עזרת ישראל - הרחבה המעורבת בכותל המערבי.

עוד הציע לבטל את מתווה הגיור של השר לשעבר משה ניסים, הקובע כי הגיור ייצא מידיה של הרבנות הראשית ויעבור לרשות גיור ממלכתית חדשה שתוקם.

הפגישה נכשלה. ראשי נעם סירבו להצעות אך סיכמו כי המגעים יחודשו בימים לפני הבחירות. זוהר אמר לעיתון כי הרעיון לפגישה היה שלו, אך הוא קיבל לכך את רשותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ח"כ מיקי זוהר אמר ל'ידיעות אחרונות': "הם היו מאוד עקשנים והרגשתי שהם ראש בקיר. יכולה להירשם על שמם נקודה שחורה בהיסטוריה של מדינת ישראל שתלווה אותם עד סוף ימיהם, הם מסכנים את כל שלטון הימין".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. לא יהיה שינוי בגיור ואף אחד לא יסגור את רחבת הכותל הדרומי. לא הוגשה ולא תוגש הצעה למפלגת נעם מטעם הליכוד. אסור לבזבז קולות על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

ממפלגת נעם נמסר: "הפוליטיקאים של יהדות התורה הוכיחו שברגע האמת אין על מי לסמוך. נעם תייצג בכנסת ציבור רחב, חרדים, דתיים וכל יהודי שחשוב לו מדינת ישראל יהודית, ערכית ועצמאית ללא השפעות זרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר