איך לגדל ילדים שמסתדרים עם (כמעט) כולם

מכירים את האנשים האלו שאהובים על כל סוגי הטיפוסים ותמיד מוקפים בחברים? כולנו רוצים להיות כאלה, אך איננו בטוחים שזה יקרה בגלגול הנוכחי. אבל איננו מאבדים תקווה לגבי הדור הבא (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

כדי שילדיכם יחיו בשלום ובנעימים עם כל סביבה שתקיף אותם בחייהם - במוסדות הלימודים, בעבודה ובכלל - הכרת ההבדלים הקיימים בין בני אדם, היא צעד ראשון שכדאי להתחיל איתו, אך למה שתעשו לאחר מכן יש השפעה עצומה על הדרך בה ילדיכם יתחברו לאחרים. אז הנה הדרכים שאם תיישמו אותן, ילדיכם יסתדרו עם כולם:

דברו באופן גלוי על ההבדלים בין בני אדם

בסביבות גיל 3, ילדים מתחילים לשאול על השוני שהם רואים אצל אנשים אחרים. "כדאי שתגיבו באופן שאינו מדכא את סקרנותם הטבעית", אומרת מרים עבדאללה, דוקטורנטית, מנהלת התכנית להורות באוניברסיטת קליפורניה. "עודדו אותם לשאול שאלות כדי שתוכלו להדגיש את היופי שבגיוון".

אם ילד מצביע על צבע העור השחום של חבר בגן, הכירו בעניין ואז הוסיפו, "למי אנחנו יודעים שיש צבע עור כזה? מיהם האנשים שאנחנו משחקים איתם, הולכים איתם לבית הספר? כולנו בני אנוש, לא משנה איך אנחנו נראים" מסבירה עבדאללה. " זה מאפשר להם לדעת שיש לנו קשרים עם אנשים ששונים מאיתנו, למרות ההבדלים הללו".

הימנעו מדיבור מכליל ומכתים

"אם אתם שומעים את הילד שלכם אומר, 'כל הבנים טובים במתמטיקה', אמרו, 'אני מכיר כמה בנים שטובים במתמטיקה וחלק אחר שטוב דווקא בספרות'", אומרת מישל בורבה, מחברת הספר "לא סלפי: מדוע ילדים אמפתיים מצליחים בעולם הכל-אודותיי". ולבני נוער כדאי שתגידו: "במקום להשתמש בתוויות כמו 'הילד הבעייתי, השתמשו בשמו", אומרת ד"ר ברברה גרינברג, פסיכולוגית קלינית במחוז פיירפילד, קונטיקט.

הגדילו את מעגל החברים שלהם

"ככל שנוכל להרחיב את חברויותיהם בעודם ילדים - דרך מפגשים אחר שעות הלימודים וחוגים - כך הם יקבלו יותר את האחרים", אומרת בורבה. "מערכת יחסים חיובית עם מישהו מעדה אחרת, היא הדרך הטובה ביותר להתגבר על דעות קדומות".

רשמו אותם לספריה העירונית

מחקר שנערך בשנת 2014 מלמד שקריאת כל מיני ספרים על ילדים מרקעים מגוונים, נהדרת לעיצוב פרספקטיבה ורכישת מיומנות הסובלנות. כשאתם קוראים, שאלו את ילדכם, "מדוע אתה חושב שהדמות עשתה זאת? איך אתה חושב שהוא הרגיש כשזה קרה?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר