עם פתיחת שנת הלימודים:

קרן ההסעות: גידול מבורך של למעלה מאלף תלמידים חדשים

בשל היענות הציבור לקריאת מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א הצליחו בארגון לפתוח את שנת הלימודים עם למעלה 1400 מסלולי הסעות ברחבי הארץ • כל הפרטים (צדקה)

(צילום: יח"צ)

שנת הלימודים החדשה נפתחה בס"ד, כאשר עשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ עושים את דרכם מידי בוקר באמצעות אלפי האוטובוסים של "קרן ההסעות", מפתח ביתם אל בתי הספר של החינוך העצמאי ברחבי הארץ, גם מישובים מרוחקים ומבודדים.

ראשי הקרן מדגישים, כי ההיענות המבורכת של הציבור הרחב לקריאת הקודש של גדולי ומאור הדור שליט"א וההתגייסות הגדולה לאמץ ילד מילדי 'קרן ההסעות' משמשת כדלק והמוטיבציה העיקרית להפעלת מערך ההסעות האדיר.

במהלך ארבעת החודשים האחרונים פעלו ראשי הקרן באינטנסיביות להרכיב את מערך ההסעות באופן שלא יותיר אף ילד ללא הסעה למוסד תורני. מדובר במלאכה קשה ומורכבת הכרוכה בהתאמת חברות הסעה ליישובים מסוימים ומאמץ לכלול ילדים מיישובים מבודדים.

מלאכת ההרכבה נמשכה ביתר שאת בשבוע באחרון כשפניות רבות מגיעות דווקא בישורת האחרונה. "כאשר אנחנו פותחים הסעה ביישוב" מסביר הרב מרדכי קרליץ יו"ר קרן ההסעות, "באופן אוטומטי יש עוד ילדים שרוצים להרשם ולהגיע לביה"ס התורני. יש משפחות שמעוניינות בחינוך תורני אולם הם לא מתאמצות למען זה. כאשר יש הסעה הם מייד קופצים על העגלה, ורוצים להצטרף. זה גורם לגידול בביה"ס, וזה גם גורם למהפך שלם בעוד ועוד משפחות. הילדים הם שמביאים את אור התורה הביתה. ההורים מתחזקים בזכות הילדים שלומדים בחינוך תורני".

הרב קרליץ מצביע על שורת מקומות בהם חל גידולי של מאות אחוזים בהסעות. כך לדוגמה הקו מאלפי מנשה לכפר סבא גדל מ-14 ילדים ל-28 ילדים. פי שניים. הקו מתל מונד להוד השרון התחיל עם 2 ילדים כיום זהו טנדר של 10 ילדים. ההסעה מישובי תל מונד אל בית הספר של החינוך העצמאי ביישוב קדימה התחילה במיניבוס קטן, ואילו כיום יש מכל ישובי הסביבה שלושה אוטובוסים מלאים.

מסלולים חדשים נוספו. מהישוב אלישמע המצוד לכפר סבא - להוד השרון 12 ילדים. מהעיר החדשה חריש לפרדס חנה מסלול חדש עם 40(!) בנות. מסלול חדש נפתח גם בבית הספר "קהילות יעקב ת"א" שרק בשבוע האחרון שאושר להם הסעה מבת ים הגיעו 20 תלמידים חדשים.

"כל אלו הם על קצת המזלג. הגידול המבורך מרנין את הלב מבחינת מלאה הארץ דעה את ה', אנחנו רואים איך בכל הארץ יש צימאון גדול לחינוך תורני איכותי. אנחנו רק מקווים ומתפללים לקב"ה שיתן לנו את יכולת לספק את ההסעות לכל אותם ילדים שרוצים ללמוד תורה ושאף ילד לא ישאר בלי הסעה. ב"ה עמך ישראל נתבעים ונותנים. אנחנו מלאי התפעלות מול רבים רבים שנעתרים לקריאת גדולי ישראל שליט"א ומאמצים ילדים" מסכם הרב קרליץ.

כזכור, לאור המצב הקשה של 'קרן ההסעות', מרנן גדולי ישראל ובראשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, ומרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א, יצאו בקריאה נרגשת "וחובה גמורה לכ"א מישראל להשתדל שלא יפחות מכדי אימוץ ילד אחד (12X100) לשנה וכל המוסיף מוסיפין לו"

להשתתפות ונשיאה בעול - כנסו>>

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר