ראש העיר מצא פיתרון

סכנה חמורה: בנות הסמינר מתפרצות ל'כביש הדמים'. צפו

מדי יום מתרחשת סכנה של ממש ב"כביש הדמים" בירושלים, כאשר עשרות תלמידות סמינר "בנות אלישבע", השוכן בסמוך - חוצות בריצה את הכביש המסוכן. ומה הפתרון של ראש העיר? (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

כביש גולדה מאיר בכניסה לירושלים הוכתר שוב ושוב כ"כביש הדמים". בשנים האחרונות התרחשו בו יותר מאלף תאונות שבהם נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו למעלה מ-50 אנשים, באורח קשה. מי שבעיקר סובלים מתוואי הכביש הבעייתיים הם תושבי רמות ושכונות הצפון בירושלים שחווים באופן יום יומי את תחלואות הכביש.

אלא שבתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' נראה מחזה מסוכן, שמתרחש מדי יום בכביש המדובר. המדובר הוא בבנות סמינר 'בנות אלישבע' השוכן מעבר לכביש. הבנות המסיימות את הלימודים, על מנת להספיק את האוטובוס עוברות את הכביש הסואן לתחנת האוטובוס בריצה תוך סיכון חייהם.

הסיבה לכך, היא בשל מעבר החצייה הנמצא במקום מרוחק מהסמינר. ראש עיריית ירושלים משה ליאון שהגיע למקום ראה בעצמו את הסכנה העומדת בפני הבנות מדי יום והודיע כי המצב לא יימשך יותר.

השבוע תתקין העירייה לאורך הכביש גדר בעלות של כ-200 אלף שקלים באופן כזה שהבנות לא יוכלו לעבור את הכביש שלא במעבר חצייה.

כביש הדמים גבה עד כה קורבנות רבים לצד מאות פצועים. על פי תכנית העירייה יבוטל הנתיב בין מחלף בגין לצומת יגאל ידין דרום, צומצם רוחב הנתיבים מ-3.6 מ' ל-3.25, המהירות הופחתה ל-50 קמ"ש, כמו כן מתוכננים מעקות בטיחות סמוך לשוליים, גדרות הפרדה להולכי הרגל למניעת חצייה לא בטוחה, שטח צומת יגאל ידין דרום צומצם למינימום ההכרחי למניעת תאונות חזית צד שאירעו בצומת, התכנון כולל מעברי חציה בטוחים יותר.

בנוסף, יתווסף שילוט מתאים המתריע על הפחתת מהירות ויוצב רמזור מהבהב מכיוון מחלף בגין המתריע על הרמזור בצומת ידין דרום.

התכנית אושרה ע״י משרד התחבורה, ועיריית ירושלים נערכת לכניסה לעבודות במרוצת שלושת החודשים הקרובים לאחר שיושלמו תיאומי תשתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר