סכנה

נפגעים נוספים בעקבות עישון סיגריות אידוי

רשויות הבריאות האמריקאיות מדווחות כי עולה מספר הנפגעים בעקבות עישון סיגריות אידוי אלקטרוניות, ביניהם שלושה שמתו מכשל מערכות לאחר זיהום בריאותיהם (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רשויות הבריאות האמריקאיות מדווחות, כי 450 איש מ-33 מדינות כבר אושפזו כשהם סובלים מנזק קשה בריאותיהם בעקבות עישון סיגריות אידוי אלקטרוניות. על פי הדיווח, מספר המתים ממחלת הריאות בקרב מעשני האידוי עלה לשלושה. במרכז לבקרת מחלות האמריקני קוראים לציבור להימנע מעישון סיגריות אלקטרוניות.

על פי הרשויות בארה"ב, בשבוע האחרון מת החולה השלישי תושב אינדיאנה, המתווסף לשני הנפטרים הקודמים מאילינוי ואורגון, כולם אושפזו עם מחלת ריאות לא זיהומית קשה ביותר שגרמה לכשל מערכות ולמותם.

על פי הדיווחים, ישנם מאות מקרים נוספים בעשרות מדינות בארה"ב, בהם מאושפזים מעשנים של סיגריות אלקטרוניות.

על פי הדיווח של ד"ר גל ב-ynet, המרכז לבקרת מחלות האמריקני כבר החל בבדיקת כל 450 מקרי המאושפזים, ב-33 מדינות, כולל 215 מקרים עליהם דווח כבר בשבוע שעבר.

בינתיים ועד לסיום החקירה, קרא המרכז לבקרת מחלות לציבור להימנע מלרכוש מוצרי סיגריות אלקטרוניות במקומות שאינם מורשים או להוסיף להם חומרים שלא הומלצו על ידי היצרנים.

כרגע מנסים במינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, לנתח 120 דגימות ממוצרים אותם עישנו המטופלים, וניסיון להבין מה היו בדיוק הגורמים עליהם התלוננו החולים והאם אכן ניתן לקשור את כל המקרים יחד.

מטעם פורום יבואני ויצרני מוצרי האיוד נמסר בתגובה: "על רקע הודעת רשויות הבריאות בארה"ב בדבר השימוש במוצרי איוד וסיגריות אלקטרוניות, פורום יצרני ויבואני מוצרי האיוד מבקש להבהיר שעל פי מרבית המקרים שנבדקו, מסתמן כי נעשה שימוש במכשירי איוד עם שמן קנאביס או THC. לכן, יש להקפיד על שימוש במוצרי האיוד בהתאם להוראות היצרן והמשווקים המורשים בלבד - כפי שהודיעו רשויות הבריאות בארה"ב בהודעה משותפת שיצאה מה-FDA וה-CDC.
עפ"י ארגוני בריאות מובילים בבריטניה, צרפת, ניו זילנד וקנדה, ועל פי ארגוני בריאות מהמובילים בעולם מכשירי האיוד עשויים לסייע בהפחתת נזק עבור מיליוני מעשנים הנחשפים לסיכוני הטבק הבוער המסרטן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר