תסיסה פנימית בקהילה

הוציאו את בחוריהם מישיבת גור ואוימו: יזרקו גם את הבנות

הורים שהוציאו את בניהם מישיבות גור בהתייעצות עם הגר"ש אלתר קיבלו הודעה, כי אם אכן יעבירו אותם לישיבות אחרות ולא יוציאו את שאר ילדיהם מהמוסדות - שלא יבואו יותר לבית המדרש (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Ouria Tadmor/FLASH90)

הסערה בחסידות גור סביב הקעמפ בארה"ב, וכל הנספחים של פרשת ברלינר טרם שככה, והנושא הבא כבר מסעיר בשבועות האחרונים את הקהילה.

לפי טענות ההורים, כפי שסיפרו לבני משפחתם, הסיפור הפעם מתחיל בהוראה שהתקבלה בישיבות של החסידות, לחזק את המגמות בהם לומדים גמרא רק עם פירוש רש"י, ללא תוספות.

מדובר בהמשך למגמה שהנחיל האדמו"ר מגור, שביטל את לימוד ה'עיון' בישיבות, והותיר רק את לימוד הגמרא בבקיאות.

מנגד, גורמים בחסידות גור מכחישים וטוענים כי אין שום שינוי השנה, וכי כל בחור בוחר האם ללמוד במגמה עם תוספות, או רק עם פירוש רש"י, כפי שהוא מבין כי המגמה שיבחר מקרבת אותו יותר לתורה.

אם המצב עד כה בישיבות היה שהיו בחורים שלמדו כל היום רק גמרא רש"י, ואחרים למדו חצי יום גם עם תוספות, השנה, כך לטענתם, הוחלט להפחית את המגמה השנייה ולהגדיל את מספר הבחורים הלומדים רק עם פירוש רש"י.

מספר הורים, שהעדיפו כי ילדיהם ילמדו במסגרת המקובלת בכל עולם הישיבות, החליטו להוציא את בניהם מהישיבות הגוראיות בהם למדו, ולהעבירם לישיבת שערי תורה - ישיבה כלל חסידית בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפחות חלק מההורים התייעצו לפני קבלת ההחלטה על העברת בניהם לישיבה כלל חסידית עם הגר"ש אלתר, ראש ישיבת גור שבירך והעניק את הסכמתו למהלך.

בתגובה, כך על פי טענת ההורים, גורמים בתוך חסידות גור שהדבר לא מצא חן בעיניהם, כחלק מהמאבק המתחדש באופוזיציה הפנימית, החליטו לאיים עליהם, דרך ילדיהם האחרים.

ההורים סיפרו לבני משפחתם, כך נודע ל'כיכר השבת', שהם קיבלו הודעה כי בשל העובדה שהם הוציאו את הבחורים מהישיבות, זורקים גם את שאר ילדיהם ממוסדות החינוך, בתי הספר, הסמינרים והחיידרים.

יצוין כי בבית הספר ובסמינר גור, לומדות גם בנות שאינן משתייכות לחסידות, ומוסדות אלו שייכות לרשת החינוך העצמאי, ולא לאיחוד מוסדות גור.

במקביל, היו שדאגו לעדכן את משרד החינוך ואת האחראים על הנושא ברשות המקומית, שדאגו להבהיר כי למוסד המתוקצב על ידם, אין אפשרות לזרוק בת בנימוק מעין זה.

לאחר שאיום זה ירד מהפרק, ולא היה באפשרותם לזרוק את הבנות מבתי הספר והסמינרים, קיבלו ההורים איום אחר: החזירו את הבחורים לישיבת גור, או הוציאו לבד את בנותיכם, או שלא נאפשר לכם להיכנס אל הבית מדרש.

המשמעות ברורה: אם לא תקבלו עליכם את ההוראה ללמד את בניכם רק גמרא רש"י, ותתעקשו להשאיר את בנותיכם במוסדות החינוך בו הן לומדות, יזרקו אתכם מהחסידות.

בחסידות מסבירים כי בגור רואים בצעד בו נקטו ההורים שהוציאו את הבחורים מישיבות גור, כמרידה באדמו"ר, ולכן הצעד המתבקש הוא להוציא את בניהם ממוסדות החסידות.

לאחר שקיבלו את הודעות האיום, החליט אחד ההורים לחזור בו וכעת, בתיאום עם המערכת, בוחרים עבורו ישיבה שתתאים לו. לדברי גורמים בחסידות, עובדה זו מהווה הוכחה לכך שאין שום הליך של כפייה.

יצוין כי הדברים באים על רקע ההודעות בכינוסים שנערכו בחסידות בשיא פרשיית ברלינר והקעמפ בארה"ב, כאשר הנואמים הדגישו בדבריהם כי אם יש אנשים בחסידות שאינם רוצים לפעול על פי ההנחיות של האדמו"ר ולפי ההוראות המקובלות, הם אינם חייבים להישאר בחסידות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר