"שחקן כדורסל סביר"

מיוחד: החברים החרדים של שליח טראמפ מדברים

"כולם רצו בחברתו, כי איכשהו הבנאדם התארגן על ראוטר בפנימייה": אנשי הברנז'ה החרדים שלמדו עם אבי ברקוביץ' בישיבה, נזכרים כעת בימים לצד האיש שעלה לגדולה (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
אבי ברקוביץ' (צילום: מתוך טוויטר)

מיוחד: בוגרים מישיבת 'קול תורה' שלמדו לצידו של בוגר הישיבה אבי ברקוביץ', שמונה בסוף השבוע לשליח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון - מספרים ל'כיכר השבת' על דמותו של הבחור הצעיר שהגיע לפסגה מספסלי הישיבה.

מוישי רבר, עוזרו של ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), שישן לצידו של אבי ברקוביץ' בישיבת 'קול תורה', מספר בשיחה עם 'כיכר השבת': "אבי ישן חדר מולי בישיבה והתיידדנו, היינו צוחקים ומטיילים הרבה יחד".

"הוא היה בחור מאוד שקט אבל יסודי מאוד, הוא רצה לדעת כל דבר. מאד היתה חשובה לו דעת תורה והוא היה מתייעץ עם רבנים בכל דבר".

הוא מוסיף ומספר כי "היה לו קשר חם עם ראש הישיבה הגאון רבי משה יהודה שלזינגר ועם המשגיח המיתולוגי הרב מנחם רוטנברג".

לסיום אומר רבר: "אני מאמין שכשתבוא עסקה הקשורה למסירת שטחים מארץ ישראל, הוא יגיע לברכה והתייעצות אצל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי והוא יקשיב לכל מילה שלו".

ברקוביץ', בימיו בישיבה (צילום: קול תורה)

איש התקשורת ארי המניק שאף הוא למד עם ברקוביץ' בישיבה, כתב בטוויטר: "‏2009 - אני יורד לחדר האוכל בקול תורה ונתקל בדרך באבי ברקוביץ' שבדיוק סיים ללמוד חברותא עם חזקי פורטנוי ב'היכל משה'. 2019 - אבי ברקוביץ' מסיים שיחה עם טראמפ ועולה על המטוס לסבב פגישות במזרח התיכון עם נתניהו ומנהיגי העולם הערבי. ואני? אני מצייץ על זה בטוויטר".

ל'כיכר השבת' אומר המניק בחיוך: "אני זוכר בחור צנום וקטן עם נעלי כדורסל גדולות שכולם רצו בחברתו כי איכשהו הבנאדם התארגן על ראוטר בפנימייה".

גם העיתונאי חיים פרידלנדר מעיתון 'בקהילה' שלמד איתו בישיבה, כתב בטוויטר בהומור: "‏בחור שלמד איתי בישיבה מונה לשליח האמריקני למזרח התיכון. ההישג הכי גדול שלי, למקרה שהתעניינתם, הורדת ידיים עם אלקין, וכמובן הוא ניצח".

"אבי היה בחור שקט. למד בקבוצה של האמריקאים, אז אני לא יודע איך הוא בלימוד, אבל היה שחקן כדורסל סביר", סיפר פרידלנדר ל'כיכר השבת'.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אבי ברקוביץ', בוגר ישיבת 'קול תורה', בן 30 בלבד, הנחשב למקורבו של ג'ארד קושנר ושימש בתפקיד 'עוזר מיוחד' לנשיא, מונה בסוף השבוע לשליח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון במקומו של ג'ייסון גרינבלט.

הבית הלבן הודיע על מינויו של ברקוביץ' לאחר שהשליח הקודם ג'ייסון גרינבלט, גם הוא יהודי שומר תורה ומצוות, הודיע על פרישתו מהתפקיד. ברקוביץ' שימש כאחד מיועציו הקרובים של גרינבלט בהכנת תוכנית המאה של הנשיא טראמפ.

ברקוביץ', דובר עברית, גדל בעיירה הסמוכה למנהטן ולאחר מכן למד במשך כשנתיים בישיבת 'קול תורה' בירושלים. בילדותו למד בתלמוד תורה חרדי. כמו כן, ברקוביץ' למד בישיבת 'נר ישראל' בבולטימור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר