תיעוד כואב • צפו

האירוסין הסתיימו במעצר החתן ובריסוס גז על אמו ואחיותיו

צווחות, התפתלות מכאבים וחתן בתוך ניידת משטרה: כך נגמרו אירוסין שערכה בסוף השבוע משפחה חרדית, לאחר ששוטרים - שבאו בגלל הרעש - ביצעו מעצר וריססו גז • המשטרה: פעלנו כראוי (חרדי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המסעיר (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

מקרה נוסף של אלימות שוטרים נגד חרדים? כך לפחות עולה מטענותיהם של בני משפחה מעמנואל, שסיימו את שמחת האירוסין לבנם בסוף השבוע האחרון, כשעיניהם צורבות מגז מדמיע שריססו עליהם שוטרים.

המקרה התרחש לפנות בוקר שישי האחרון, כאשר מספר שוטרים ממשטרת אריאל הגיעו לאולם שמחות בעמנואל, שם התקיימה שמחת אירוסין שהתמשכה עד לשעה מאוחרת, תוך השמעת מוזיקה קולנית.

אלא שהשוטרים לא הסתפקו בהוראה לכיבוי המוזיקה, ודרשו מבעלת האירוע "לסגור את הערב ולעזוב את המקום באופן מיידי", כלשונם.

אריאל עידן, אחד מגולשי 'כיכר השבת' המכיר את פרטי המקרה, מתאר כי בשלב זה בעלת האירוע לא הסכימה להשאיר את האולם כפי שהוא, ביקשה לסדר אותו כפי שהיה בתחילה ולכן סירבה לקבל את דברי השוטרים.

בעקבות כך התפתח וויכוח בין השוטרים לחברי החתן, במהלכו הגיע החתן עצמו ומתח ביקורת על השוטרים, בשל התנהלותם - וכתגובה, אלו עצרו אותו ולקחו אותו לניידת המשטרה.

החתן העצור

בשלב זה, בני משפחתו של החתן, שלא הבינו את פשר המעצר, יצאו אחרי השוטרים, ליוו אותם בשאלות ונענו בריסוס בגז מדמיע לכל עבר - כולל על אם החתן ואחיותיו.

"זו היתה אלימות משטרתית בוטה, ללא כל הצדקה", אומרים בני המשפחה ל'כיכר השבת'. "לא הפעלנו כל אלימות או הפרעה פיזית לשוטרים, והיה אסור להם להתנהג כמו שהתנהגו".

המשפחה הכואבת מסכמת: "תכננו אירוע מרגש, יפה ומשמח, וכל כך מכעיס אותנו שככה זה נגמר. לעולם לא נשכח להם, לשוטרים, את מה שהם עשו לנו".

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת', בתגובה לטענות ולתיעוד המסעיר: "אנו מצרים על ניסיונות מעוותים להטיל דופי בפעילותה המקצועית והחשובה של המשטרה למען שמירה על איכות החיים של הציבור; בניגוד לנטען, במשטרה התקבלו מספר דיווחים על הקמת רעש בעמנואל בסמוך לחצות הלילה. כוח משטרה שהגיע למקום נתקל במספר אנשים שסירבו להפסיק את הרעש, סירבו להזדהות וכן קיללו את השוטרים בקללות שאין המקום יאה להזכירם, וכמו כן וזרקו חפצים לעבר הניידת".

"לאחר שהחשוד סירב להזדהות וסירב לעיכוב ואף התעמת עם השוטר הלה נאלץ להשתמש בגז פלפל על מנת לעצרו".

"האנשים שהיו מסביבו המשיכו לקלל את השוטרים, לאיים עליהם, לפתוח את דלת הניידת על מנת למנוע ממנה לעזוב את המקום ואף שברו את מראת הניידת. החשוד הובא לתחנה שם זוהה בפרטיו והוא זומן לחקירה".

"כזכור: תפקידה של המשטרה הוא לשמור על החוק והסדר, ולמנוע מצב שבו אדם זה או אחר מפר את הסדר הציבורי על ידי פרובוקציות או בכל דרך אחרת, בפרט כאשר הוא משמיץ בקריאות גנאי שאינן ראויות לחזה את השוטרים ואף מתנגד פיזית לפעילות השוטרים".

"המשטרה תמשיך לאכוף את החוק, לשמור על הסדר הציבורי ולהבטיח קיומו של החוק, ותמצה את החקירה עם המתפרעים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר