"אבסורד שחיכו לו"

בג"ץ: צה"ל יכול להחזיק גופות מחבלים - לצורך משא ומתן

בג"ץ שינה את עמדתו, וקבע כי לצורך ניהול משא ומתן עם ארגוני הטרור, בניסיון לשחרר גופות חיילים, למפקד הצבאי יש סמכות להורות על קבורה ארעית של גופות מחבלים (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לווית מחבל, אילוסטרציה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

הרכב מורחב של שבעה שופטים שינה היום (שני) את עמדת בג"ץ וקבע כי צה"ל יכול לקבור גופות ש מחבלים ולהחזיק בהם לצורך משא ומתן לשחרור גופות החיילים המוחזקים בידיהם.

ההחלטה, שהתקבלה בהרכב מורחב של שבעה שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, התקבלה בעקבות עתירת משפחות מחבלים נגד עמדת המדינה.

בפסק הדין נכתב כי "אחת התכליות שאותה מיועדת להגשים הסמכות המוקנית למפקד הצבאי היא הגנה על ביטחון המדינה. הגנה זו משמעותה, בין היתר, חתירה נמשכת ונחושה להשבת חללי וחיילי צה"ל ואזרחי ישראל, המוחזקים בידי ארגוני הטרור, הביתה".

"מתוך תכלית זו נגזרת המסקנה שלפיה יש בידי המפקד הצבאי הסמכות להורות על קבורה ארעית של גופות מחבלים לצרכי משא ומתן עם ארגוני הטרור", נפסק בבג"ץ.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בירך על החלטת בג"ץ: "ההחלטה מאפשרת לנו להחזיק בגופות מחבלי החמאס כל עוד הוא מחזיק את גופות חיילינו. מחבל בזוי לא ראוי לכבוד - לא בחייו ולא במותו. לא ניתן לדרוש ממדינת ישראל לכבד גופות מחבלי חמאס בעוד ארגוני הטרור מחזיקים בגופות חיילינו".

מירב והרצל חג'אג', הוריה של סגן שיר שרצחה בפיגוע בארמון הנציב וחברים ב"פורום בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו", הגיבו: "אבסורד שממשלת ישראל צריכה לחכות למוצא פיהם של שופטי בג"ץ על מנת להפעיל מדיניות ביטחונית בסיסית ונורמטיבית על מנת להגן על ביטחון אזרחיה".

הם הוסיפו, "יחד עם זאת גם כאשר שופטי בג"ץ מצדדים במדיניותה, על ממשלת ישראל לייצר הרתעה אמיתית נגד הטרור. צעד של החזקת גופות הוא כלי מיקוח ראשון מול ארגוני הטרור והרשות הפלשתינית וגם חלק מההרתעה כנגד המחבלים הבאים. הגיע הזמן שגם הפרקליטות הצבאית, ושאר גופי הביצוע במדינה יבינו כי נגד הטרור יש להילחם ביד קשה בכל האמצעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר