יסתבך?

היועמ"ש הורה: לבדוק את החברה של בני גנץ

כמעט חצי שנה אחרי קביעת מבקר המדינה לשעבר כי לא נמצאו ראיות לקשר אסור בין חברת המימד החמישי לבין המשטרה, החליט מנדלבליט לפתוח בבדיקת המסמכים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הורה לפתוח בבדיקת היבטים פלילים בקשר בין חברת "הממד החמישי", בראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ, לבין המשטרה - כך נחשף הערב (שני) בחדשות 13.

לפי הדיווח, בשבועות האחרונים פנתה הפרקליטות למבקר המדינה, בבקשה לקבל מסמכים הקשורים בפרשה. בנוסף, הדגישו כי נגד גנץ עצמו לא עומדים חשדות לפלילים.

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "מדובר בידיעה ממוחזרת ומופרכת, קשקושי בחירות. בעוד שבוע "כחול לבן" תהיה המפלגה הגדולה ונשים סוף למשטר נתניהו".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "גנץ גנב 4 מיליון שקלים מכספי הציבור על תוכנה שלא הייתה, מתוך חוזה מושחת של 50 מיליון שקלים שעשה עם המשטרה. אנחנו מקווים שרשויות החוק יחקרו את הנושא, למרות שבדרך כלל הם נוהגים לפי הכלל: "לא ביבי, לא חוקרים".

לפי דוח מבקר המדינה, חברת "המימד החמישי", הציעה למשטרה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. רוני אלשיך, אז המפכ"ל, הורה לבצע בדיקה מעמיקה בדבר יכולת המערכת ומידת התאמתה לצורכי המשטרה.

בדוח קובע המבקר כי המפכ"ל אלשיך השתתף בפגישה עם בכירי החברה ובהם גנץ עוד לפני ההתקשרות העסקית. שפירא מותח ביקורת וקובע כי יש בכך משום "טעם לפגם".

"משרד מבקר המדינה מעיר למשטרה כי יש טעם לפגם בהשתתפות הנציגים הבכירים של חברה א' בדיון האמור. מדובר בחברה שהיא בעלת עניין, ועל פי מהלך הדיון, הייתה הסתברות לכך שהמשטרה תידרש לנהל משא ומתן לקראת התקשרות עם החברה. במצב דברים זה, לא היה מקום לכך שבמסגרת הדיון המקצועי שבו נוכחים נציגים בכירים של החברה ידונו גורמים בכירים במשטרה במסלול ההתקשרות עם החברה", כותב המבקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר