הכשרה מקצועית לנשים

לימודי תעודה ומשכורת של תואר? תתפלאי – תוך שנה בלבד זה אפשרי

לימודי תעודה במקום לימודים חרדי, גם שמירה על אורח חיים יהודי וגם רכישת מקצוע מכובד, שיסייע לך לפרנס בכבוד. וכל זה בתוך פרק זמן קצר (לימודים, שיווקי)

כיתת לימודים במכון איתן - הדרך לפרנסה בכבוד (צילום: יח"צ)

חני הפכה את דף העיתון שהיה מונח על שולחן הסלון. המודעה שקראה לנשים חרדיות לבוא להגשים את עצמן, גרמה לה לחוסר נוחות. "את מתנהגת כמו בת יענה", ייסרה את עצמה. ובכל זאת הפכה את הדף ולא החזירה את עיניה לאותו מקום. העדיפה להתנהג כמו בת יענה ולא להעביר את הנפש שלה מסע ייסורים.

היא 32, נשואה 12 שנה ועד היום אין לה מקצוע. הנה, עכשיו הילדים גדלו, הבת הבכורה עוד מעט עולה לסמינר, והיא רוצה לצאת החוצה, לעבוד, לעזור למשפחה בעול הפרנסה, לעשות משהו עם עצמה, אלא שאין לה מושג איך מתחילים. כשניסתה לברר, הבינה את עומק הברוך. אם אין לך תואר אקדמי, את לא שווה הרבה, ונראה שאין טעם לצאת לעבוד.

האם זה הגורל שנגזר עליה? תהתה. היא סירבה לוותר.

אחרי שנים של שכר נמוך, תתקדמי למקצוע אמיתי!

סיפורה של חני הוא אחד מני רבים בוואריאציות שונות. נשים חרדיות רבות נאלצות להסתפק במשכורות נמוכות בשוק, מאחר ואין בידן מקצוע. בשל סיבות רבות, עשוי עולם האקדמיה להוות חסם בקרב בוגרות סמינר. זה מתחיל בגיל צעיר, בו ההורים פוחדים, ובצדק, לשלוח נערה או בחורה צעירה למקום לימודי שהוא לא מסגרת סמינר, וממשיך לעתים בחוסר מודעות, ואיכשהו החיים מתחילים, מתחתנים, ילדים, ונושא הלימודים מתפספס. לא מעט נשים משתכרות שכר נמוך ועובדות רק בעבודות מתחלפות, או עובדות במשרות חינוך אך לא רצו לעסוק במקצוע זה. כשנזכרות שהן רוצות משהו אחר, יציב, מספק, כזה שיאפשר להן גם לחסוך לבר מצווה ולחתונה של הילדים, זה כבר הרבה יותר קשה. פתאום מגלים שפיטרו מישהי מעבודה והיא לא יודעת לעשות שום דבר חוץ מאשר להעביר מצרכים בקופה הרושמת, או למכור משקפיים. מה עושים עכשיו?

זיהוי הצורך והמצוקה של הנשים החרדיות בכל הנוגע ללימודי מקצוע כאשר כבר יש משפחה וילדים, גרמו למכון אית"ן לפתוח מסלול מקצועי באווירה חרדית. המכון מביא איתו בשורה של ממש, פתרונות חדשים שמסייעים לנשים חרדיות להתפרנס בכבוד, מבלי לוותר על הערכים הגבוהים שלהן, ובעיקר בהפרעה מינימלית לחיי המשפחה תוך מענה לדחיפות שבה האישה כבר צריכה להשתלב בשוק העבודה בשכר מכובד. נשמע חלום?

תחום ההייטק: אדם נמדד לפי היכולת ופחות לפי תואר רשמי

שרית, אשת הייטק בכירה שחזרה בתשובה, מספרת כיום בהשתאות על השינויים בשוק התעסוקה ורמות השכר. לדבריה, עמלה במשך שנים להשגת התואר, וטיפסה ברמת ההיררכיה עד שהגיעה למקום של שכר גבוה מעל לממוצע. ואילו לצדה, כיום, עובדות נשים חרדיות שמקבלות משכורת זהה לשלה, לאחר שלמדו לימודי תעודה בלבד. "השוק עובד היום בצורה אחרת", מסבירה שרית. "אדם נמדד לפי היכולת שלו ופחות לפי התואר הרשמי. מחפשים היום יכולות, אמביציה, נכונות להשקיע ועוד".

'מכון אית"ן' הוא המקום הטוב ביותר ללימודי תעודה לאישה החרדית. בין היתר, מציע המכון קורס פיתוח תוכנות ואפליקציות, בשיתוף עם 'האקריו' - המכשירה מדי שנה מאות בוגרים המשתלבים בהייטק, וזוכים לשכר גבוה כבר בשנה הראשונה. בנוסף מציע מכון אית"ן לימודי הנהלת חשבונות בשיתוף עם 'אתגר', ולימודי אימון אישי בשיתוף עם iccm. במכון אית"ן לימודי קודש ומקצוע בשילוב הראוי לצעירות ונשים חרדיות. את האווירה הרוחנית מספקים שיעורי העצמה ב'שיטת אית"ן', המעניקה כלים מעשיים לחיים הן ברמה הגשמית והן ברמה הרוחנית, ומכינה את הבנות לחיי זוגיות והורות. הקורסים מתאימים הן לנערות והן לנשים.

לפרטים נוספים כנסי>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר