בניגוד לתמלילים

מנדלבליט מכחיש: "לא הופעל לחץ על עדים בתיקי נתניהו"

אחרי הפרסום על הלחץ שהפעילו על שאול אלוביץ' בחקירה, מבהיר היועץ המשפטי לממשלה במכתב ליו"ר לשכת עורכי הדין כי בניגוד לתמלילים שנחשפו, לא לחצו על העדים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במכתב ששיגר היום (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אל ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, הוא טוען כי לא הופעל לחץ על העדים, בניגוד לחשיפת עמית סגל בחדשות 12.

חימי כתב למנדלבליט: "הפעם נחצה כל גבול אפשרי. לא יעלה על הדעת כי המשטרה תנסה לפגוע בזכותו של אדם לייצוג משפטי הולם, ותנסה לגרום לפיטוריו של עורך דין כדי להשיג את מטרותיה. בדרכה אל המטרה המשטרה רמסה ברגל גסה את הזכויות החוקתיות להליך משפטי הוגן תוך פגיעה בחופש העיסוק של עורכי הדין ובעצמאותם".

בתגובה ענה לו היועמ"ש: "ניסיון להתערב שלא כדין ובאופן לא ראוי במרחב הייצוג של חשוד עם עורך דינו הוא פסול מכל וכל. כך גם ניסיון לגרום לאדם לומר דברים שאינם אמת הוא פסול מכל וכל. אין בכוונתי לגלות כל סובלנות כלפי פעולות פסולות ממין אלה ככל שאכן ארעו. זו אינה דרכה של מערכת אכיפת החוק, אשר מחויבת לחקר האמת תוך שמירה קפדנית על זכויותיהם של חשודים ונאשמים".

"אשר על כן, מיד לאחר הפרסומים הוריתי לברר את הדברים ולבחון את הנטען אל מול חומרי החקירה הרלוונטיים. לאחר בחינת הדברים עם יחידת הפרקליטות שלוותה את החקירות והיחידות החוקרות במשטרת ישראל, הריני להשיבך כי חומרי החקירה מלמדים כי אין שחר לטענות בפרסומים אודות לחץ שהופעל כביכול על עדי מדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת".

מנדלבליט ממשיך, "אשר לטענה כאילו אור אלוביץ' נשלח להשפיע על אביו להחליף עורך-דין בשליחות המשטרה, הרי שטענה זו התבססה על ציטוט מהקלטה שבוצעה לאור אלוביץ' ולאביו במהלך החקירה. אלא, שמדובר בציטוט מקוטע שלא משקף נאמנה את פני הדברים. קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי".

לסיום כתב היועמ"ש: "אוסיף את המובן מאליו: כל טענה שיבקשו עורכי הדין של ראש הממשלה לטעון, לרבות טענות אודות התנהלות החקירה, תשמע בלב פתוח ובנפש חפצה בהליכי השימוע ותיבחן בכובד ראש כמקובל".

כזכור, לפי חשיפת חדשות 12, במתקן המעצר שבו שהה אלוביץ', קיים חדר היוועצות עם עורכי הדין שהמשטרה לא מאזינה לו. בחדר הזה התקינו במשטרה מכשירי הקלטה, ואליו נשלח אור אלוביץ', בנו של שאול, כדי שישכנע את אביו להחליף את פרקליטו, עורך הדין ז'אק חן שייעץ לראש הממשלה נתניהו בתיקי 1000 ו-2000. זאת, כי היא חשבה שהוא זה שמונע מאלוביץ לחתום על הסכם עד המדינה.

וכך התנהלה השיחה בין החוקרת לבנו של שאול אלוביץ':

הבן, אור אלוביץ': אני לא רוצה שהוא יפרש את זה שאני יד אחת איתכם. הוא פרנואיד.
חוקרת: זה חדר היוועצות של עורכי דין. אין עוד הזדמנויות פז כאלה, זו ההזדמנות שלך.

בשלב זה יוצאת החוקרת מהחדר ושאול אלוביץ' נכנס.

אור אלוביץ' לאביו: הם נוטעים בי את היסוד להניח שלך יש משהו שיכול לחלץ אותי. הבנתי שז'אק (חן, פרקליטו של שאול אלוביץ') יש לו בעיה.
שאול אלוביץ': אני יכול להיוועץ בעוד מאה עורכי דין וזה לא ישתנה. הם ניסו לעשות אותי עד מדינה. הם הרגו אותי. אני צריך לשקר כדי להיות עד מדינה כי אין לי על מה להעיד. כרגע מנסים לגרום לי להודות להודות להודות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר