גזירת השחיטה בבלגיה

הרצוג: 'לבטל את האיסור על שחיטה כשרה'

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג שיגר מכתבים לרה"מ ויו"ר הפרלמנט של מחוז וולוניה שבבלגיה, בבקשה לבטל את האיסור על שחיטה כשרה במחוז: "פגיעה בחופש הדת" (עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יצחק הרצוג (צילום: מרים אלסטר / Flash90)

יו"ר הסוכנות היהודית,יצחק הרצוג, שלח השבוע מכתבים לראש הממשלה של מחוז וולוניה שבבלגיה, ווילי בורסוס, וליו"ר הפרלמנט של המחוז אנדריי אנטואן, בבקשה לבטל את האיסור על שחיטה כשרה במחוז.

"חוק זה", כותב הרצוג: "שנחקק בשנת 2017 והוא בעל השלכות על השחיטה היהודית והמוסלמית, נכנס לתוקפו ב1 בספטמבר 2019 ומעורר דאגה עמוקה בסוכנות היהודית אשר פועלת לרווחתם הרוחנית והפיזית של הקהילות היהודיות ברחבי העולם.

"הסוכנות היהודית רואה באיסור סימן לשחיקה מסוכנת של חופש הדת ליהודים בבלגיה. האיסור על שחיטה כשרה במחוז וולוניה נכנס לתוקפו בימים אלה, אם כי ערעור על תוקפו של החוק נמצא בשלבי בירור בבית המשפט לענייני חוקה של בלגיה. חוק דומה התקבל על ידי הפרלמנט האזורי במחוז פלנדריה בבלגיה".

במכתבו כותב הרצוג: "אין זה רק עניין של חופש פעולה עבור האיטליזים הכשרים, זוהי פגיעה לא מקובלת בחופש הדת בכלל".

לדבריו: "זו יכולה להיות תחילתו של גירוש זוחל של יהודים, וכפי שהרב פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה אמר לאחרונה על ההתפתחות החמורה הזו: 'יום עצוב נוסף בשמי אירופה האפלים'. חשבנו שההגבלות על חופש הדת שייכות להיסטוריה של אירופה, בוודאי לא להווה ואף פחות מכך לעתידה".

"אני קורא לך לעשות את המקסימום כדי לנסות ולבטל את החקיקה הזו על מנת למצוא את האיזון הנכון בין זכויות בעלי החיים ... לבין חופש הדת", כותב הרצוג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר