דיווח בארה"ב

טראמפ שקל הקלה בסנקציות על איראן ופיטר את בולטון

נשיא ארצות הברית שרוצה להיפגש עם נשיא איראן רוחאני, שוקל ברצינות להפחית חלק מהסנקציות על איראן. דיווח: זו הסיבה לפיטורים הפתאומיים של היועץ לביטחון לאומי (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ עם בולטון (צילום: shutterstock)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ החליט לפטר את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון משום שהתנגד באופן נחרץ להקלה בסנקציות על איראן - כך דווח הערב (רביעי) ברשת "בלומברג".

לפי הדיווח, הבית הלבן מתכונן לפגישה עם נשיא איראן רוחאני בניו יורק, מיד בסיומה של ועידת האו"ם שאמורה להתקיים בעוד כשבועיים.

שלושה גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי הנשיא טראמפ כבר ערך דיון במשרדו ובדק את האפשרות להקל את הסנקציות על האיראנים, כדי להבטיח את קיום הפגישה.

שר האוצר סטיבן מנוצ'ין תמך ברעיון, אך בולטון התנגד באופן נחרץ ואף התווכח על כך עם הנשיא. כעבור כמה שעות - פוטר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון.

טראמפ התייחס הערב לפיטוריו של בולטון ואמר ש"הוא עשה כמה טעויות". לדבריו, "בולטון לא הסתדר עם אנשים חשובים בממשל. הוא עבר את הגבול".

הערב שוחח רוחאני עם נשיא צרפת מקרון ואמר שאיראן לא תנהל משא ומתן עם ארה"ב אם זו לא תסיר את הסנקציות. "מבחינת ממשלת איראן, הפרלמנט והאנשים, כל עוד הסנקציות קיימות, אין למשא ומתן עם אמריקה שום משמעות".

על הפיטורים הודיע טראמפ בטוויטר: "הודעתי אמש לג'ון בולטון כי שירותיו אינם נחוצים עוד בבית הלבן. לא הסכמתי עם רבות מהצעותיו, כמו גם אחרים בממשל. לכן ביקשתי שיגיש את התפטרותו, והיא ניתנה לי הבוקר. אני מאוד לג'ון על שירותו אמנה יועץ חדש בשבוע הבא".

בולטון, מיצדו, הגיב אף הוא בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וסיפר על שיחה שהייתה לו עם טראמפ. "הצעתי להתפטר אתמול בלילה, הנשיא אמר: 'בוא נדבר על זה מחר'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר