"יוביל להסלמה"

לפני הפגישה עם נתניהו: רוסיה נגד הסיפוח

יממה אחרי שהודיע על החלת הריבונות בבקעת הירדן ויממה לפני שנתניהו נפגש עם הנשיא פוטין, ברוסיה מתריעים: "יישום התכנית עשויה להוביל להסלמה חריפה באזור" (מדיני)

(צילום: Haim Zach/GPO)

אתמול הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו על תכניתו להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן, מחר ימריא לסוצ'י לפגישה עם נשיא רוסיה פוטין, והיום (רביעי) מתריעה מוסקבה מפני תכנית הסיפוח.

במשרד החוץ הרוסי הודיעו הערב: "הצהרתו של נתניהו מדאיגה במיוחד. יישום התוכנית של ההנהגה הישראלית עשויה להוביל להסלמה חריפה באזור ולמנוע את השלום המיוחל של ישראל עם שכנותיה הערביות"ץ

"יחד עם זאת אנו עומדים מאחורי עמדתנו לגבי הצורך בפתרון מדיני מקיף לסכסוך הישראלי-הפלסטיני על בסיס שתי מדינות לשני עמים בגבולות 67", הוסיפו במוסקבה.

עוד נמסר כי "הדרך היחידה לפתור את כל הבעיות הקיימות היא באמצעות משא ומתן ישיר בין הישראלים לפלסטינים על בסיס חוקי המשפט הבינלאומי, כולל ההחלטות הרלוונטיות של מועצת הביטחון, עקרונות מדריד ויוזמת השלום הערבית".

בכיר בבית הלבן אמר בעקבות ההצהרה של נתניהו כי אין שום שינוי במדיניות האמריקנית בעניין בקעת הירדן ויהודה ושומרון. "נפרסם את תוכנית השלום אחרי הבחירות בישראל, ונפעל להגיע למסקנה מהי הדרך הטובה ביותר להמשיך קדימה".

יצוין כי פגישה מחר עם פוטין, תהיה חמישה ימים לפני מועד הבחירות בישראל. באופן מקרי או שלא, גם פגישתם הקודמת הייתה 5 ימים לפני יום הבוחר הקודם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר